A román autógyártás 2014-re elérheti az évi 520 ezres darabszámot, ami 75 százalékos növekedést jelent a jelenlegi teljesítményhez képest - állítja a PwC tanulmánya. A szakemberek szerint egy-két éven belül a Ford craiovai üzemének gyártósorait a legnagyobb sebességre kapcsolják, miközben a Dacia is kapacitásbővítést tervez, hogy megfeleljen az új modellek iránti egyre növekvő keresletnek. A Dacia növekedésének motorja a nemrég bevezetett szabadidős terepjáró, a Duster. Ebből a modellből jelenleg 20 darabot gyártanak óránként a craiovai gyárban, a tervek szerint a termelés az év végén meghaladja majd a 25, jövő évben pedig az óránkénti 35 darabot. Az alacsony árú Duster váratlanul sikeresnek bizonyult a nyugat-európai piacokon is, a termelés több mint 90 százalékát külföldön értékesíti a román autógyártó. Becslések szerint 2011-ben a Duster külföldi eladásaiból származó bevételek meghaladják majd az 1,5 milliárd eurót, ami Románia éves kivitelének öt százaléka. A 12 legjelentősebb autógyártó ország termelése az első félévben 47,6 százalékkal nőtt, az év első hét hónapjában Romániában 215 463 Daciát és 4178 Fordot gyártottak. A Dacia gyár sikeréhez nagy mértékben hozzájárult az idén február 18-án újraindult, az autópark felújítását célzó kormányprogram is, augusztus elejéig 35 ezer új autó vásárlásához igényeltek támogatást, a megvásárolt autók közel fele Dacia volt. A romániai környezetvédelmi alap adatai szerint augusztus közepéig 159 145 tízévesnél idősebb autót adtak le a roncstelepeken a 3800 lejes értékjegyért cserébe.