A cég egy ideje már bajban van, mivel kiderült, hogy esetenként selejtes légzsákokat gyártottak. Az amerikai hatóságokkal kötött egyezség szerint egymilliárd dollár kártérítést kellene fizetniük, erre viszont nincs elég forrásuk, ezért vélhetően valamelyik riválisuk fogja megvenni a céget a csődvédelem ideje alatt - írta a portál.

A Takata januárban ismerte el felelősségét az általa gyártott, világszerte legalább 16 emberéletet és összesen mintegy 180-an sérültet követelő hibás légzsákok miatt, és bejelentette, hogy kompenzációt fizet. Az ügyben eljáró detroiti ügyészség azt közölte, hogy a japán cég 25 millió dollár büntető bírságot fizet, továbbá 125 millió dollárt a meghibásodott légzsákok okozta személyi sérülések elszenvedőinek, illetve az áldozatok hozzátartozóinak, valamint 850 millió dollárt a gépjárműgyártóknak az autók visszahívásából eredő kompenzációra.

A Takata autógyártó partnerei - többek között a General Motors, a Chrysler, a Ford, a Honda, a Toyota, a Mazda, a Nissan, a Mitsubishi és BMW - szerte a világon mintegy százmillió autót hívtak vissza a hibás légzsákok miatt.

A japán cég 2014-ben indította gyárát Miskolcon 68 millió eurós (húszmilliárd forint)  beruházással. A gyárban jelenleg 1400-an dolgoznak. A kormány 50. stratégiai partnere lett a Takata.

A Magyar Nemzet nemrégiben megkereste Kriza Ákos miskolci polgármestert, aki annyit mondott: tudomása szerint a cég helyzete jelenleg stabil, de a híreket látva egyeztetést kezdeményeztek a cég embereivel.