Előzetes bejelentése szerint az Expedia is profitot könyvelhet el. A kilátásokat azonban rontja, hogy júniusban új jelentős szereplő lép a piacra. Az Orbitz nevű vállalkozást tucatnyi légitársaság támogatja, és várhatóan kiélezi a versenyt a legnagyobb online ügynökségek között. További problémát jelenthet, hogy a Northwest Airlines és KLM is bejelentette, nem hajlandók tovább fizetni a jutalékot az online ügynökségek jegyeladásai után. A tendencia jelenleg afelé mutat, hogy a légitársaságok saját weboldalai elszívják a látogatókat az online utazási közvetítőktől. A Forrester Research szerint 2001-ben a légitársaságok 11,1 milliárd dollárra becsült bevételének felét a légitársaságok saját weboldalán költik el a turisták. A Media Metrix adatai azt mutatják, hogy a légitársaságok oldalainak látogatottsága 2001 februárjában 26,1 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, míg az online utazási ügynökségek látogatottsága csupán 7 százalékkal növekedett. Sokatmondó az is, hogy a Travelocity típusú oldalak látogatóinak 24 százaléka végül közvetlenül a légitársaságtól rendeli meg repülőjegyét.