A Travelocity első negyedéves eredménye jócskán meghaladta az előzetes várakozásokat. Az idei első negyedévben bevétele 72,9 millió dollár volt, ami 2000 azonos negyedévéhez képest 104 százalékos növekedés.
Előzetes bejelentése szerint az Expedia is profitot könyvelhet el. A kilátásokat azonban rontja, hogy júniusban új jelentős szereplő lép a piacra. Az Orbitz nevű vállalkozást tucatnyi légitársaság támogatja, és várhatóan kiélezi a versenyt a legnagyobb online ügynökségek között. További problémát jelenthet, hogy a Northwest Airlines és KLM is bejelentette, nem hajlandók tovább fizetni a jutalékot az online ügynökségek jegyeladásai után. A tendencia jelenleg afelé mutat, hogy a légitársaságok saját weboldalai elszívják a látogatókat az online utazási közvetítőktől. A Forrester Research szerint 2001-ben a légitársaságok 11,1 milliárd dollárra becsült bevételének felét a légitársaságok saját weboldalán költik el a turisták. A Media Metrix adatai azt mutatják, hogy a légitársaságok oldalainak látogatottsága 2001 februárjában 26,1 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, míg az online utazási ügynökségek látogatottsága csupán 7 százalékkal növekedett. Sokatmondó az is, hogy a Travelocity típusú oldalak látogatóinak 24 százaléka végül közvetlenül a légitársaságtól rendeli meg repülőjegyét.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.