Egyesülnek a Malév privatizációján induló orosz légitársaságok

A tervek szerint az év végétől egy jogi személyiségű társasággá alakul az öt kisebb légitársaságot magába foglaló orosz konzorcium. Ennek részeként július elejétől az eddig Airbridge Rt. néven futó csoportosulás AiRUnion néven működik tovább, amelynek elnöke a krasznojarszki központú Krasair légitársaság ügyvezető igazgatója. Borisz Abramovics elmondta: ha nyernek a Malév privatizációján, megtartják a magyar légitársaság nemzeti jellegét, amely "híd lehet a Kelet- és Nyugat-Európát összekötő légi közlekedésben".
NAPI Online, 2005. július 14. csütörtök, 16:40
Fotó:

A Malév Rt. 99,95 százalékos állami tulajdonú részvényeinek privatizációján pályázó Airbridge Rt konzorcium 2005. július elejétől AiRUnion-ra változik. Az AiRUnion, elődjéhez hasonlóan, továbbra is a KrasAir Airlines, a Samara Airlines, a Domodedovo Airlines, az Omskavia Airlines és a Sibaviatrans Airlines légitársaságokat tömöríti. A tervek szerint az év végétől az öt légitársaság egy jogi személyiségként AiRUnion néven működik tovább.

Ugyanakkor a Malév privatizáción résztvevő magyarországi bejegyzésű AirBridge Rt. neve nem változik. A névváltoztatással kapcsolatban Borisz Abramovics, a KrasAir ügyvezető igazgatója, valamint az AiRUnion elnöke elmondta: "A márkanév létrehozása nem csak a szövetség audiovizuális elemeinek megváltoztatását jelenti, hanem Oroszország légi iparágának fejlődési tendenciáit is tükrözi. Biztos vagyok abban, hogy az AiRUnion név bevezetésével új korszak kezdődik az öt légitársaság életében. Bízom abban, hogy a Malév légitársasággal együttműködve, annak nevét és nemzeti légitársaság jellegét megőrizve, a Kelet- és Nyugat-Európát összekötő légi közlekedés egyik legmeghatározóbb szereplői lehetünk."

A NAPI Gazdaság információja szerint az ÁPV Rt. az elmúlt időszakban fél tucat céggel folytatott tárgyalásokat a Malév privatizációjáról, köztük a Krasair nevével fémjelzett befektetői csoporttal, amely továbbra is részt kíván venni a légitársaság magánosításában. A csoport összesen 108 repülőt üzemeltet, s évente 3,5 millió utast szállít, ebből mintegy egymillió tart Nyugat-Európába. Mivel a cég csak Portugáliába és Németországba szállíthat menetrend szerinti járatokon utasokat, a Krasair a Maléven keresztül törhetne be Európába.

A Krasair mellett az Argus Capital Ltd.-vel - amely egy 172 millió dollár tőkéjű magánbefektetési alap -, valamint a milánói székhelyű, 12 gépet üzemeltető, belföldi és nemzetközi, utóbbin belül tengerentúli járatokat is működtető Air Europe-pal tárgyalt a vagyonkezelő. A fentieken túl szakmai körökben portugál és arab befektetők érdeklődéséről is hallani.

HOZZÁSZÓLÁSOK