Egyre jobbak az elektromos autók

Jelenleg átlagosan 240 kilométert tudnak megtenni egy töltéssel az elektromos autók, ez a távolság 2020-ra meghaladja majd a 400 kilométert a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó felmérése szerint.
MTI, 2016. április 1. péntek, 16:25
Fotó: Napi.hu

A hatótávolság négy évvel korábbi értéke még 100 kilométerrel kisebb volt a mostaninál, mivel a gyártók kezdetben városi közlekedésre tervezték az e-autókat. Ez azonban stratégiai hibának bizonyult.

A felmérés a különböző elektromos autók gyári adatait felhasználva készült, a 2015-ben Németországban eladott kocsik száma szerint súlyozva.

A csökkenő akkumulátorárak és a javuló technológia miatt az elkövetkező években várhatóan jelentősen nő a villanyautókkal egyetlen töltéssel megtehető út hossza. Az IFUA Horváth & Partners szakértői arra számítanak, hogy ez a távolság 2020-ra átlagosan meghaladja majd a 400 kilométert. Ezt támasztják alá az iparági bejelentések is.

Németországban 2015 végén 44 ezer elektromos meghajtású személyautó volt forgalomban, ami mintegy 70 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest. Ha az elmúlt három év növekedési üteme folytatódik, akkor 2021-ben már egymillió villanyautó fut majd a német utakon.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Rodent, 2016.04.03 02:54

@Pegazus_a_borbarat: Ezaz, folytasd csak az okoskodast :D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Pegazus_a_borbarat, 2016.04.03 02:42

@tesztelek69: igen, az állandómágnes, Az miből van szerinted? Nem ritkafémekből? Szerintem igen, és nem kevésből...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tesztelek69, 2016.04.03 02:07

@tesztelek69: Amúgy a hidrogén vagy alkohol meghajtásból is az üzemanyagcellás elképzelés a jobb megoldás, ahol villanymotort hajtunk vele, nem pedig rossz hatásfokkal egy belsőégésű motorban égetjük el jó sok hőt, gőzt és nitrogénoxidokat termelve vele.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tesztelek69, 2016.04.03 02:03

@Pegazus_a_borbarat: Akkor most megkérdezném, hogy milyen ritka földfémekre van pontosan szükség egy hétköznapi villanymotorban? Ugyanilyen villanymotort lehet találni egy villanymozdonyban, vagy egy mosógépben, netán a kávédarálóban is. A megvalósítás persze különbözhet, mindig van egy álló és egy forgórész. Az állórész lehet állandómágnes vagy vasmagos áramjárta tekercs, míg a forgórész ezek mellett lehet még rövidrezárt is, amit aluminiumból alakítanak ki. Szóval van réz, vas, aluminium, esetleg állandómágnes. Nem látom a több kiló ritkaföldfémet. Lehet, hogy a litium ion akkumulátorra gondolt? Na az sem világmegrengető dolog... minden mobiltelefonban az van, nem kerül aranyárba az sem... persze hosszútávon a világ litiumkészlete lehet, hogy szűkös lesz, de jelenleg ez nem probléma.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Rodent, 2016.04.03 01:00

@Pegazus_a_borbarat: Ez aztan a reprezentativ felmeres :D

A teny az, hogy mar tobb mint 100 ezer Model S -t eladtak ropke par ev alatt. Ezeknek a vevoknek mindegyike vehetett volna S Mercit is, megsem tette. A "felmeresed" folosleges es ertelmetlen, pont mint te magad. :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html