A pénzügyi év második három hónapjában 31 százalékos profitvisszesésről számolt be Európa legnagyobb diszkont-légitársasága, a Ryanair. A dublini székhelyű vállalat nettó nyeresége a tavalyi 268,9 millióról 185,8 millió euróra csökkent, az elemzők még ennél is kevesebbet, 182 millió eurót vártak. A különbséget a szakértők a repülőjegyek árának csökkenésével valamint az üzemanyagárak jelentős drágulásával magyarázzák. A repülőjegyértékesítés év/éves összehasonlításban 20 százalékkal nőtt, ez elsősorban a légitársaság nagyszabású akcióknak köszönhető, ezekkel ugyanis jelentős számú utast sikerült átcsábítani például a British Airwaystől. Októberben összesen 5,35 millió utast szállítottak, 18 százalékkal többet, mint 2007 hasonló időszakában. A Ryanair az üzemanyagárak visszaesése után nullszalldósra prognosztizálja az idei költségvetést, s ha az olaj ára hosszú távon is 80 dollár alatt marad, a profit normalizálódására számítanak, bár a viteldíj 20 százalékos csökkentése a második negyedévben veszteségeket okozhat. A Ryanair a következő 6-7 hónapban 33 új repülőgépet tervez üzembe állítani, hogy jövőre 8-10 millióval több, 67-68 millió utast szállíthasson.