A Renault és a PSA Peugeot-Citroën 3-3 milliárd eurónyi hitelt kaphat a francia kormánytól az autóipar megmentését szolgáló program keretében - írja a Financial Times. A gyorsjelentésükkel a következő napokban előrukkoló cégek részvényei erősödéssel reagáltak. Az akár ötéves futamidejű, 6-7 százalékos kamatozású kölcsön nyújtásának feltétele, hogy a gyártók vállalják, nem zárják be franciaországi üzemeiket, nem csökkentik a munkahelyek számát és nem telepítenek át gyártókapacitást külföldre. (A 44 százalékban a Renault tulajdonában lévő Nissan egyébként épp ma közölte, hogy 20 ezer fővel csökkentené alkalmazottainak számát.) Nem árt viszont az óvatosság, hiszen Csehországban és Szlovákiában felháborodást keltettek Sarkozy azon kijelentései, amelyek szerint a Renault-nak és a Peugeot-nak be kellene zárnia ottani üzemeit. Nicolas Sarkozy francia elnök várhatóan ma jelenti be a hitel részleteit, de találkozik az autóalkatrész-gyártók képviselőivel is, hogy egy másik, őket segítő terv részleteiről egyeztessen. A Renault és a PSA mentőhitelének egyik feltétele egyébként, hogy jobban bánjanak beszállítóikkal és ne szorgalmazzák azt, hogy az alkatrészgyártók termelésüket alacsonyabb költségekkel kecsegtető, tengerentúli országokba helyezzék át. Az autóiparban dolgozik Franciaország munkaerő-állományának mintegy 10 százaléka, így közvetlenül 750 ezer, közvetve pedig mintegy 2,5 millió fő érintett.