Az Amazon.com terjeszkedésbe kezd az online kiskereskedelmi piacon; első lépésben - még a héten - a luxuscikkek forgalmazására szakosodott spanyol BuyVip megvásárlását jelentheti be a társaság - értesült a Wall Street Journal. A WSJ-nél úgy tudják, az Amazon 70 millió eurót fizet a BuyVip-ért, amely a prémium márkák - úgy mint Dolce&Gabbana, Louis Vuitton és Levi's - online brókereként működik.


A BuyVip tavaly 60 millió eurós forgalmat bonyolított, s az Amazon szerint a jelenlegi üzleti modellel is jelentős növekedési esélye van. A kockázati tőkebefektető konzorcium tulajdonában lévő spanyol cég csak közvetítőként működik a vásárlók és a luxusgyártók között, saját eszközállománnyal nem rendelkezik.


A WSJ szerint a BuyVip felvásárlása az online kiskereskedelmi piac konszolidációjának újabb jele, amelyet akár az Amazon részéről is további akvizíciók követhetnek. Az Európában tevékenykedő kisebb online kereskedőházak potenciális vevője lehet még a BuyVip helyi riválisa, a Privalia is, amely a hét elején közölte, 95 millió dolláros tőkeemelést hajtott végre, amelyből kisebb vetélytársai felvásárlását finanszírozná.