A német fizetős utak is bekerültek az UTA útdíjfizető rendszerébe

A német úthálózat is bekerült az UTA One egységes útdíjelszámolási rendszerébe - adta hírül a cég.
Szász Péter, 2019. május 17. péntek, 11:48
Fotó: Shutterstock

A teljes német főút- és autópálya hálózat is bekerült az UNION TANK Eckstein GmbH & Co. KG (UTA) üzemanyag- és útdíjszolgáltató egységes útdíjfizetési rendszerébe. A bővítéssel immár 9 európai ország, közel 74 ezer kilométernyi úthálózatán elegendő mindössze egyetlen útdíjfizetési fedélzeti egységet használnia a magyar kamionos és buszos fuvarozó cégeknek.

A vállalkozások így kevesebb adminisztrációval teljesíthetik fuvarfeladataikat az egyik legfontosabb cél- és tranzitországnak tekinthető Németország irányába. A vállalat a közeljövőben további országok, köztük Magyarország, Szlovénia és a skandináv régió útdíjrendszerét is integrálja rendszerébe.

Az UTA üzemanyag- és útdíjszolgáltató Európában elsőként, tavaly áprilisban vezetett be digitális, úgynevezett interoperábilis útdíjfizetési megoldást. Az Európai Elektronikus Útdíjfizetési Rendszer (EETS) irányelvnek megfelelő UTA One útdíjfizetési rendszerrel feleslegessé vált, hogy a tehergépjárműveken minden országra külön-külön fedélzeti egységet kelljen használni az útdíjak elszámolásához, ami jelentősen csökkentette a fuvarozó vállalkozások adminisztrációs feladatait és költségeit.

Az UTA egységes útdíjelszámolási rendszerével a magyar fuvarozó vállalkozók is utólag, egy számlán fizethetik

  • az Ausztriában,
  • Lengyelországban (A4),
  • Belgiumban,
  • Franciaországban,
  • Olaszországban,
  • Spanyolországban,
  • Portugáliában
  • és immár Németországban keletkező útdíjaikat.

Magyarországon (KSH) mintegy 19 ezer közúti teher- és árufuvarozással, valamint személyszállítással foglalkozó vállalkozás működik. Az UTA nemzetközi szerviz- és üzemanyagkártya-szolgáltató adatai szerint e vállalkozások 40 százaléka, azaz mintegy 7 600 cég teljesít nemzetközi fuvarfeladatokat.

HOZZÁSZÓLÁSOK