A General Motors keddi bejelentése szerint 48,9 százalékkal esett vissza januárban a személyautói forgalma. Míg a tavalyi év első hónapjában még 250 ezer autót értékesített a cég, addig idén januárban már csak 128 ezer autót és kisteherautót sikerült eladnia. A személyautók forgalma 57,9 százalékkal, a kisteherautóké 42,5 százalékkal csökkent. A Ford ezzel párhuzamosan közölte: 40,2 százalékkal esett vissza a forgalma januárban; egy évvel korábban még 156 ezer azóta értékesített a társaság, idén januárban csak 93 ezer Ford és Volvo fogyott az Egyesült Államokban. A személyautók forgalma 35,1 százalékkal, a teherautóké 40,5 százalékkal esett vissza. A GM a tavalyi év első negyedévéhez képest 57 százalékos termeléscsökkentést tervez, a 2008 január-március között a gyártósorokról legördülő 262 ezer autó helyett most mindössze 118 ezret várnak. A Chrysler teljesítménye esett vissza a legnagyobb mértékben, 55 százalékkal 62 ezer eladott autóra. A Toyota eredménye lett egyedül jobb a várakozásoknál, az amerikai autógyártók együttesen nem tudtak éves szinten 10 millió autót értékesíteni az előző hónapban, amire az 1980-as évek eleje óta nem volt példa. Az elemzők az adatok láttán úgy vélekednek, az idei még nehezebb év lesz az autógyártók számára, mint a tavalyi volt. A japán autógyártó az amerikai piacokon 31,7 százalékos visszaesésről adott hírt, ám ezzel továbbra is százezer feletti forgalmat bonyolított. Míg 2008 januárjában a társaság 172 ezer autót adott el a tengerentúlon, idén januárban már csak 117 ezret. A GM szerint komolyan ronthatja az amerikai autópiacok nimbuszát, ha a forgalom eléri a 9,8 millió autót, hiszen ilyen szinten már nagy arra az esély, hogy Kína lekörözi az Egyesült Államokat autóipari forgalom tekintetében.