A kínai autópiac 2011-ben immáron a harmadik éve lehet nagyobb az USA-énál - állítják egyhangúan a nagy autógyártók. A Toyota, a GM és a VW, a világ legnagyobb autópiacának legjelentősebb szereplői 15 százalékos bővülést várnak jövőre, ami visszafogott becslés annak tükrében, hogy 2010 januárja és novembere között éves összehasonlításban 34 százalékkal, 16,4 millióra bövült az értékesítés. A Booz & Co. és a Nomura előrejelzése szerint 2011-ben 20 millió új autó találhat gazdára Kínában, ami azt jelenti, hogy a világon gyártott minden negyedik járgányt ott adhatják el. A Toyota 13 százalékkal, 900 ezerre akarja növelni értékesítését jövőre, a Nissan 17 százalékkal, 772 ezer autóra, a dél-koreai Hyundai közel három százalékkal, szintén 720 ezerre. Ezzel is messze lesznek azonban a GM-től és a VW-től, amelyek már idén 11 hónap alatt 2,2 millió, illetve 1,8 millió autót értékesítettek. Az előbbi 33, az utóbbi 38 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Az óriási növekedés még lehetne hatalmasabb, ha nem fékeznék a bővülést a szűkös kapacitások. A VW várhatóan a következő két évben küszködni fog azzal, hogy nem tud elég autót gyártani, de hasonló gondok miatt fáj a Hyundai feje is. Az adókedvezményeket élvező kisebb autók piacát - ezeket az 1,6 literesnél szerényebb motorral felszerelt járművek élvezik - a helyi gyártók uralják. A kínai márkáknak tavaly ebben a szegmensben 63 százalék volt a piaci részesedésük.