Ingyen osztogatják a Kiákat Angliában

A brit autópiac pangása olyan méreteket öltött, hogy a kereskedők kénytelenek voltak bevetni az egyet fizet, kettőt vihet akciókat is.
NAPI Online, 2009. február 2. hétfő, 13:08
Fotó:

Az autóipar európai fejőstehenének számító brit piac elsivatagodása elleni védelem egyik elkeseredett példájáról számolt be a Bloomberg. A Broadspeed.com oldalon hirdetett, a forgalmazók által a szalonokon keresztül eladhatatlannak ítélt készletek hirdetései között olyan is akadt, amely a 2008-as Kia Magentist kettesével árulta - egyet fizet, kettőt vihet akcióban.

A Broadspeed tulajdonosa, Simon Empson elmondása szerint a keményebb hitelfeltételek távol tartják a vevőket az autópiacoktól, így a forgalmazóknak nincs más választásuk, minthogy korábban nem látott kedvezményekkel rukkoljanak elő. Ennek ellenére is jelentősek a veszteségek, és a közeljövőben ez nem is lesz másként - tette hozzá Empson.

A Kiának azonban nem kell attól tartania, hogy bezárhatja gyárait, hiszen a dél-koreai társaság, amely 1998-ban olvadt össze a nálánál nagyobb, ugyancsak koreai Hyundai Motorral legújabb bejelentése szerint minden eddiginél magasabb forgalmat remél az idén Kínában. A Hyundai a tavalyi eredményéhez képest 22 százalékkal, míg a Kia 30 százalékkal kívánja növelni a távol-keleti országban eladott autóinak számát 2009-ben.

HOZZÁSZÓLÁSOK