A Facebook közösségi hálózatépítő oldal a piacvezető lemeztársaságok részvételével indítaná be ingyenes zenei szolgáltatását - írta a Financial Times meg nem nevezett forrásokra hivatkozva. A Facebook üzemeltetői a múlt héten tettek előzetes ajánlatot a zeneforgalmazóknak. Az internetpiacon régóta felvásárlási célpontnak tartott Facebook azután határozott saját zenetár létrehozásáról, hogy a News Corp. tulajdonában lévő MySpace közös vállalkozás létesítéséről kezdett tárgyalni a négy legnagyobb lemeztársasággal, nevezetesen a Universal Music-kel, a Sony BMG-vel, a Warner Music-kel és az EMI-vel. A MySpace Music és a Facebook jelenlegi kezdeményezése lehetőséget nyújthat a lemezeladásaik jelentős apadásával küzdő társaságoknak arra, hogy a digitális piacon megvessék a lábukat, és az eddig csak az előadóművészek reklámfelületeinek használt közösségi oldalakon keresztül növeljék forgalmukat, egyben ellensúlyozzák az Apple által üzemeltetett iTunes piaci dominanciáját. Bár a Facebook tervének részleteiről eddig nem sokat tudni, a lemeztársaságok elképzelése szerint a közösségi oldal ingyenes hozzáférést kínál majd a termékeikhez, a szolgáltatást pedig a portálon elhelyezett reklámok bevételeiből, valamint az MP3 formátumú letöltésekből fedezi majd.