A Nissan "fapados" autóként vissza akarja hozni a piacra a Datsun márkát, amely annak idején segített a japán autógyártónak az amerikai vásárlók meghódításában - jelentette az AP. A Datsun fénykorában az olcsó, de megbízható kisautó szinonimája volt - a terv szerint most is ezt az imázst használnák ki, ám ezúttal nem az USA-ban, hanem a gyorsan növekvő feltörekvő országok autópiacán.

A Renault és a Nissan közös vezérigazgatója, Carlos Ghosn Indonéziában jelentette be az márka feltámasztását, hozzátéve, hogy az első Datsunok ebben az országban, valamint Indiában és Oroszországban kerülhetnek az autószalonokba 2014-től. Az utóbbi két országban olyan fapados "nagyágyúkkal" kell felvenniük a versenyt, mint a Renault saját olcsó autója, a Romániában készülő Dacia.

Kérdés, hogy a magyar autópiacon megtörténik-e majd a bevezetés. Ennek esélyeit növelheti, hogy a Dacia itteni eladásainak 80 százalékát a Duster (városi) terepjárók adják, vagyis a normál személyautók esetében nem veszélyeztetné a román márka szinte nem is létező pozícióit a Datsun.

A Datsun 1932-ben debütált Japánban, az Egyesült Államokba több mint 50 évvel ezelőtt jutott el. A brand értékesítését 1981-ben a világ minden piacán beszüntették, mert a Nissan saját márkaneve alatt akarta egyesíteni modellkínálatát, kiegészítve azt az Infiniti luxusautókkal. A cég vezetősége sokszor eljátszott már a Datsun feltámasztásának gondolatával, mivel a márka a megbízhatóság mintaképe volt.

A Nissan olyan piacokon akar előretörni a márkával, amelyek erős növekedés előtt állnak. Indonéziában a márciusban végződő üzleti évben 60 ezer autó eladásával számolnak, amelyet 2017-re meg akarnak kétszerezni. Az országban tavaly 890 ezer autó talált gazdára, ami az egyik legjelentősebb ázsiai autópiaccá teszi. Indonéziában a Toyota és kisautómárkája, a Daihatsu rendelkezik külön-külön is jelentős, több százezres gyártási kapacitással.