A kanadai Magna autóipari csoport és orosz partnere, a Szberbank megállapodott a General Motors vezetésével a GM európai leányvállalata, az Opel 55 százalékának megvásárlásáról – közölte a Reutersszal Siegfried Wolf, a Magna társ-vezérigazgatója. Mivel azonban az ügyletet még jóvá kell hagyni az igazgatótanácsoknak és az Opel részvényei 65 százaléka kezelőinek, az elemzők szerint még nincs lefutva a verseny. Sőt, az RHJ International befektetői csoport azt állítja, ők is megállapodásra jutottak a GM-mel. Az amerikaiak ugyan elfogadhatónak minősítették az RHJ ajánlatát, a német hatóságok viszont nem. Így biztosnak látszik, hogy a versenyből az Angeala Merkel német kancellár és az autógyári szakszervezetek támogatását is élvező Magna-konzorcium kerül ki győztesen, amely szorgalmasan dolgozik, hogy összehozza az üzlethez szükséges pénzt.

A Magna bejelentését az is megkérdőjelezi, hogy a GM csak azt közölte, hogy megkapta a Magna új ajánlatát, amiről semmilyen konkrétumot nem árult el, csupán annyit mondott Christopher Preuss szóvivő, hogy ennek kapcsán kérték a német kormányt, körvonalazza azt a finanszírozási csomagot, amellyel hozzájárulnak az autógyár megmentéséhez. Miután az utóbbi napokban mind az Opel, mind a német kormány közölte, hogy az eddigieknél kedvezőbb ajánlatot várnak az érdeklődőktől, ezt szerdán megkapták a GM-től, és mindenki arra számított, hogy jó esetben is csak napok múlva reagálnak a németek – ehelyett azonnal megállapodtak.

A Magna tegnapit megelőző utolsó ajánlata az volt, hogy az Opel megvásárlásáról szóló szerződés aláírásával egyidejűleg 350 millió euró készpénzt, majd később 150 millió értékben átváltható kötvényeket ad a vállalatért. A korábbi ajánlatban csak 100 millió euró kezdeti befektetés szerepelt, azt is két egyenlő részletben fizették volna ki. A Magna-konzorcium a későbbi tulajdonosi szerkezetre vonatkozó elképzelésén is változtatott, eszerint 27,5–27,5 százalék kerülne a kanadai cég, illetve a csoport pénzügyi befektetője, az orosz állami Szberbank kezébe, 35 maradna a GM-é és az Opel alkalmazottjai kapnák a fennmaradó 10 százalékot.