Az indoklás szerint a Colas a többszöri felszólítás ellenére sem hajlandó folytatni a korábban abbahagyott munkát, különböző valótlan okokra hivatkozva. A CNADNR szerint az autópálya-építőnek nincs hosszú távú terve a munkálatok folytatásához, és nem megoldott a szükséges építőanyagok utánpótlása sem.

A francia vállalat a húsz kilométeres autópálya-szakasz mindössze hat kilométerére készítetett építési tervet, a szükséges engedélyek és hiányában azonban az építkezés tavaly október óta - a fent említett szakaszon is szünetel - áll az autópálya-kezelő jelentésében.

A Colas a csúszásokért korábbi közleményében a CNADNR-t hibáztatta, a munkálatokat szerintük azért nem tudják folytatni, mivel a román hatóságok nem végeztek a kisajátításokkal, és több, az építés folytatásához elengedhetetlen technikai jellegű kérdésekre sem kaptak ez idáig hivatalos választ.

A román fővárost a feketetengeri Constantaval összekötő autópálya 20 kilométeres szakaszának építésére 2008 novemberében szerzett jogot a Bouygueshoz cégcsoporthoz tartozó Colas. A 224 millió euró értékű szerződés szerint, a sztrádarészt idén nyáron kellett volna átadni. Az új pályázatot várhatóan egy hónapon belül kiírja a CNADNR.

Az elmúlt tíz évben a romániai közlekedési és infrastruktúráért felelős tárca több mint 23 milliárd eurót kapott infrastruktúra-fejlesztésre, ennek ellenére ez idő alatt mindössze 200 kilométernyi autópálya-szakasz épült. Jelenleg Romániában a nem összefüggő sztrádaszakaszok hossza nem haladja meg a 314 kilométert, miközben idén is mindössze 83 kilométert terveztek átadni.