Ola Källenius nem határozta meg pontosan milyen technológiákra építve kívánja a konszern elérni kitűzött célját, azt azonban közölte, hogy kizárólag belsőégésű motorral hajtott jármű addigra már nem lesz a konszern modellválasztékában.

A fő hangsúlyt az akkumulátoros elektromos autókra helyezi a Daimler, robbanómotorok pedig addigra már csak hálózatról tölthető (plug-in) hibrid járművekben lesznek - tette hozzá Torsten Eder, motorfejlesztési igazgató. A még meglévő robbanómotorok azonban kizárólag megújuló forrásokból előállított, ezért zéró emissziós mérleggel rendelkező szintetikus üzemanyaggal működnek majd.

A Daimler által világszerte értékesített autóknak 2030-ra már az ötven százaléka lesz vagy teljesen elektromos, vagy hibrid hajtású - mondta Torsten Eder, hozzátéve, hogy a robbanómotorok kiváltása céljából pedig a Daimler mindazonáltal tovább folytatja az üzemanyagcellás technológia fejlesztését is.

Elmondta: 2022-ig a Daimlernek nem csak a németországi, de az összes európai üzeme klímasemlegesen működik majd. Ezt követően a többi üzem is sorra kerül majd szerte a világon, elsősorban Kínában.