A Google mostani üzleti húzásával szeretné tovább növelni a közel egy éve mintegy 1,76 milliárd dollárért megvásárolt YouTube-ból származó bevételeit. Az elképzelések szerint a videókhoz csatolt reklámok nem mozgóképes hirdetések lesznek, hanem a videó anyagokat közrefogó képek, illetve a videofilmek alján elhelyezett linkek. A YouTube rendszerében tárolt videók keddtől a teljes AdSense hálózaton, azaz számos nagyobb és kisebb méretű weboldalon elérhetőek lesznek majd. A széleskörű forgalmazásra bocsátott videók nem a teljes YouTube könyvtár anyagából kerülnek ki, hiszen ott számos amatőr videofelvétel is helyet kap, a repertoár csak a terjesztésről szóló beleegyezési nyilatkozatot kitöltő publikálók anyagai közül kerülnek majd ki. Amennyiben a videók terjesztése nyereséges üzletnek bizonyul majd, a Google fontolóra veszi az írott és hangzóanyagok terjesztését is, a hozzájuk csatolt reklámokkal együtt. Korábban a Google csak keresési eredményekhez kötött hirdetéseket terjesztett, mától azonban az AdSense hálózathoz csatlakozó weblapok a tematikájuknak megfelelő - több mint 100 professzionális videó-szolgáltató által rendelkezésre bocsátott - videó anyaggal is bővíthetik tartalmukat. A reklámokból származó bevételeket a Google megosztja a mozgóképes tartalomszolgáltatókkal és a videóknak teret adó weboldalak üzemeltetőivel. A Google részvényei a New York-i tőzsde nyitását követően több mint 1 százalékkal megugrottak azt követően, hogy a tegnapi – máskülönben gyenge – kereskedés végére elérték az eddigi legmagasabb, 610 dolláros részvényenkénti árfolyamot.