Így játsszák ki az áruházak a koronakorlátozásokat a lengyeleknél

Lengyelországban is sok bölcs tanácsadó sertepertél a kormány körül, egyikük azt találta ki, hogy a koronavírus-korlátozások egy részét az áruházak eladóterének méretéhez kötik. Nem az ő felelőssége, hogy a kormány elfogadta az ostoba szabályt.
Barabás Júlia, 2021. január 26. kedd, 06:40
Fotó: Getty Images

A Media Markt lengyelországi áruházaiban egyes területeket piros szalaggal kerítenek el, hogy ezzel kisebbé tegyék az eladóteret - derül ki a Business Insider Polska cikkéből. Ezt belső szabályzatukban pontosan le is írták. Az intézkedés oka, hogy a varsói kormány bölcs biztonsági szabályzása szerint Lengyelországban az üzletek nagyságától is függ melyik lehet nyitva és melyik nem.

A december 28 óta hatályban lévő kereskedelmi korlátozás természetesen a radikális jobboldali kelet-európai kormányok egyik kedvenc püfölőgépét, a kereskedelmi láncokat célozza meg, amelyek 2000 négyzetméternél tágasabbak. Az ügyről az Instalki.pl site írt, kiemelve a Media Marktban piros szalagokat használtak az üzlet bizonyos területeinek elkerítésére.

Ennek a korlátozásnak viszont az egyik következménye, hogy a vásárlók nem minden terméket tudnak közelről megnézni, ami miatt a forgalmuk is csökken. Ez az üzleteket annyira bosszantja, hogy a műszaki áruházak is azon törik a fejüket, hogy csatlakoznak azokhoz a vendéglátó helyekhez és szolgáltatókhoz, amelyek a zárlat dacára, vállalva a vaskos büntetést, kinyitnak.

A Media Marktban addig is a személyzet készségesen áll a vevők rendelkezésére: ha valamint meg akarnak nézni, ami az elzárt területen van, akkor azt kicigölik neki akkor is, ha egy kétméteres képátlójú tévéről vagy egy két méter magas hűtőszekrényről van szó.

HOZZÁSZÓLÁSOK