Az amerikai gyorsétteremláncok drágább termékekkel kísérleteznek, így próbálnak nagyobb profitot elérni. Az elmúlt években - a gazdasági válság miatt - fókuszba kerültek az olcsóbb ajánlatok, az éttermláncok ettől remélték profitjuk szinten tartását. A McDonald's Kanadában kísérletezik új "smokehouse deluxe" szendvicsével, amelyet már 5 dollárért árul. A Burger King pedig tűzön grillezett újdonságait adja 9 dollárért. Scott Hume, a BurgerBusiness.com szerkesztője a gyorsétteremláncok megegyezését sejti a dolgok hátterében. Hume szerint a hamburgerek piaca két típusra szűkül, a prémium és a gazdaságos kategóriára. Az gyorséttermek a prémium kategória áraival kísérleteznek és próbálják egyre magasabbra pozícionálni azokat, így jutva plusz profithoz - véli Hume. Szerinte a mostani 2,99 dolláros szendvicsekért az új árazási trendnek köszönhetően a jövőben 5 dollárt kell majd fizetni. A 4,99 dolláros ár volt az a határ, amelynél többet nem volt szokás elkérni egy burgerért a gyorséttermekben. Az élelmiszerárak emelkedése azonban arra késztette a láncokat, hogy komoly lépésekre szánják el magukat.