Magyar kapitány áll Európa élére

Októbertől magyar szakember irányítja a Shell európai kiskereskedelmi üzletágát Kapitány István személyében, aki eddig a közép-kelet-európai régió kereskedelmi igazgatója volt.
Szakonyi Péter, 2010. szeptember 22. szerda, 14:20

A Napi Gazdaság szerdai számának cikke

- Milyen hatáskörrel jár az új megbízatás?

- A közelmúltban jelentősen egyszerűsítették a cég szerkezetét. Három nagy régió jött létre: Európa, Amerika és Ázsia. A Shell világszerte 44 ezer töltőállomást üzemeltet, ennek negyede Európában működik. A Shell további beruházásokkal növeli piaci részét, míg konkurenseink inkább meglevő hálózatukat optimalizálják.

- Mi az, amit továbbvisz a korábbi értékesítési stratégiából?

- Van néhány nagyon sikeres elem. A prémium üzemanyagokat elsőként vezettük be, és azóta is sikeresen forgalmazzuk. A kölcsönös előnyökön alapuló együttműködés egyes szupermarketekkel is bejött. Megszerették az emberek a rengeteg kedvezményt nyújtó SMART kártyát is, ezek továbbra is a fegyvertárban maradnak.

- Németországban felfedezte a meleg vizet, vagyis a benzinkutassal üzemelő töltőállomást Ez is kifizetődő?

- Nem mindenki szeret maga bajlódni a kútnál. Németországban tankolásonként egy euróért bevezettük a kiszolgálás lehetőségét, és sikert hozott. Minden tizedik vevőnk ezt választja. Olaszországban hat eurócentes különbség van az önkiszolgáló és a hagyományos üzeamanyag között - az ügyfelek harmadának mégis megéri ez a szolgáltatás. Magyarországon a miénk az egyetlen olyan hálózat, ahol mindenütt dolgozik kútkezelő.

- Egy évtizeddel ezelőtt nagy feltűnést keltett azzal, hogy beállt kutasnak. Ezzel a marketingtrükkel mit ért el?

- Nem egyszeri eseményről van szó, és nem marketingtrükk. Minden kiskereskedelmi menedzser és persze én is havonta egy napot kútnál töltünk. A kereskedőnek illik gyakran találkozni a vevővel.

- Milyen lesz Kelet-Közép-Európa helye az új szervezetben?

- Ígéretes piacról van szó, ahol továbbra is lendületben vagyunk. Lengyelországban 2005 óta erőteljesen fejlesztünk - ez a piac fontos a Shellnek, nagy lehetőséget jelent számunkra az ottani terjeszkedés. Magyarországon is erős a pozíciónk, Csehországban pedig a piacvezetők egyike vagyunk. Négy évvel ezelőtt jelentünk meg Ukrajnában, ahol vegyesvállalati formában működünk - a közelmúltban Munkácson nyitottunk egy állomást. Oroszország is kiemelt terület - itt egyelőre Moszkva és Szentpétervár közelében láthatóak Shell-emblémák.

- Honnan irányítja majd a kontinenst? Új székhelyen, új szervezet alakul?

- Tíz évvel ezelőtt még új székházba költözve új stáb látott volna neki a feladatnak. Ma már egy virtuális iroda bőven elég.

- Hol lesz az ön helye? Honnan irányítja majd az európai szervezetet?

- Jövő év január elsejétől Budapestről.

HOZZÁSZÓLÁSOK