Az Egyesült Államokban 1983 óta a legrosszabb augusztusi eladásokat hozta az idei év: a múlt hónapban 21 százalékkal kissé egymillió alá estek az eladások az egy évvel korábbihoz képest - derült ki az Autodata piackutató cég adataiból. Júliushoz képest öt százalékkal zsugorodott a piac annak ellenére, hogy a sokéves tendencia szerint a nyár utolsó hónapjában több új autó kel el az USA-ban, mint júliusban. Az augusztusi adat annualizáltan 11,5 millió autó értékesítésének felel meg. Az összehasonlítást ugyan eltorzítja, hogy 2009-ben éppen a nyár végén dobta meg az eladásokat a kormány autóvásárlás-támogatási programja, ám a visszaesés nagyobb volt a vártnál: a CNN Moneynak nyilatkozó elemzők 1,03 millió eladásával számoltak, ám csak 993 ezer jött össze. A piac legnagyobb vállalata a General Motors 25 százalékos visszaesést szenvedett el, ami nem jó hír a tőzsdei kibocsátásra készülő cégnek. Júliushoz képest hét százalékkal csökkent a GM értékesítése és a vállalat vezetése nem számít az óvatos vásárlói magatartás gyors változására. A Ford 11 százalékos éves és ötszázalékos havi csökkenést könyvelt el, a Focus kompakt autó és az Escape kis hobbi-terepjáró, amelyek egy éve kiugróan jól fogytak a roncsprémiumnak köszönhetően, most gyengén teljesítettek. A Toyota, a tavalyi támogatások legnagyobb nyertese 34 és 12, a Honda 33 és három százalékkal adott el kevesebb autót mint egy éve, illetve egy hónapja. A Chrysler Group egyedüliként szerény növekedésnek örvendhetett - hét-hét százalékkal bővültek éves és havi eladásai -, amit azonban az magyaráz, hogy a sokat fogyasztó autókat gyártó cég tavaly nem profitált a környezetbarát autókat támogató roncsprémiumprogramból.