A Dziennik Gazeta Prawna (DGP), a vezető lengyel gazdasági napilap értesülései szerint a LOT légitársaság a tavalyi évet a korábban becsült 157,1 millió helyett 200 millió zlotyt meghaladó, esetleg a 300 millióhoz közeli nettó veszteséggel zárta. Eközben a tavaly decemberben a kormánytól kapott 400 millió zlotys, mintegy 100 millió eurós kölcsönből a társaság kasszájában már csak mintegy 60 millió maradt. A LOT nem volt hajlandó kommentálni a lap értesüléseit.

A hír előtt az államkincstár (a többségi állami tulajdonú cégekért felelős minisztérium) szóvivője úgy nyilatkozott, hogy "jelenleg nem tervezünk további költségvetési segítséget nyújtani a társaságnak, amelynek most az a feladata, hogy a szerkezetátalakításra és megtakarításra összpontosítson." A DGP szerint a hangsúly azon van, hogy "jelenleg". Ha sikerül meggyőzni az Európai Bizottságot, hogy van értelme az újabb segítségnek, a légitársaságnak pedig sikerül talpon maradnia, akkor van esély rá, hogy később képes lesz visszafizetni a hiteleket. Ellenkező esetben azonnal vissza kell fizetnie a kölcsönt, ami egyet jelent a csőddel. A LOT szerkezetátalakítási és takarékossági programját június 25-ig kell eljuttatni Brüsszelbe. A társaság vezetése a program első változatát már elkészítette, de azt még a kincstárügyi minisztérium is elfogadhatatlannak tartotta és visszadobta, és már nem maradt sok idejük rá, hogy reális megoldási javaslatokkal álljanak elő. Az újság úgy tudja, hogy az első terv nem tartalmazott konkrét javaslatokat a flotta és a járatok leépítésére, csupán alkalmazottak elbocsátást helyezte kilátásba.

A Money.pl, a legnépszerűbb lengyel gazdasági hírportál rámutatott arra, hogy a LOT helyzetét idén a Boeing Dreamlinerek műszaki problémák miatti leállítása tovább rontja - az emiatti veszteséget több száz millió zlotyra becsülik. A légitársaság büszkesége, a világ legmodernebb utasszállítója, amelyet Európában elsőként kapott meg lízingben a LOT, sajnos gyermekbetegségekben szenved, ezért mindkettőt le kellett állítani. A légitársaság elnöke, Sebastian Mikosz elmondta a hírportálnak, hogy várhatóan az akkumulátorok javítása után júniusban állhatnak újra szolgálatba a gépek, egy harmadikkal együtt, amit már javított állapotban kapnak - akkor kezdenek tárgyalásokat a kártérítésről a Boeinggal.