Összesen 1,35 millió személygépkocsit helyeztek forgalomba az EU és az EFTA tagállamaiban, bő 10 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi másfélmilliónál. A nagyobb piacok között csak a brit tartotta magát, 5,9 százalékos növekedéssel, miközben az olasz közel 5, a spanyol 13,9, a francia 16,2, a német pedig 17,1 százalékkal esett vissza. Az első negyedév is hasonló képet mutat, a 3,1 millió eladott autó több mint 9 százalékkal kevesebb a 2012 hasonló időszakában mértnél.
Az összeurópai mennyiségekhez képest szabad szemmel alig látható magyar piac márciusban bővült ugyan, ám az első negyedév így is csökkenést hozott.

A gyártók között az első negyedév során messze átlag feletti zuhanást szenvedett el a PSA-csoport, a GM, a Ford és a Toyota, miközben a piacvezető VW-csoport 7,6 százalékos eladáscsökkenése azt eredményezte, hogy piacrészesedése kismértékben nőtt, 24 százalék fölé. A Renault-csoport esetében a Dacia-eladások közel 15 százalékos január-márciusi megugrása csak tompítani tudta a Renault-k visszaeső népszerűségének hatását.

Ami a magyarországon jelen lévő gyártókat illeti, továbbra is vegyes a kép. Az Audi-eladások átlag alatt, 5,6 százalékkal csökkentek az első negyedévben, míg Mercedesekből bő egy százalékkal fogyott több az egy évvel korábbinál. Folytatódott ugyanakkor a Suzuki vesszőfutása: az Európában eladott január-márciusi 38,6 ezer darab közel 13 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál.

Várhatóan minden idők legrosszabb évét zárja idén az európai autóipar, a világ autógyártása kiváló évre számíthat − véli Ivan Hodac, az ACEA főtitkára. Az európai autóipar szerinte 30-35 százalékos kapacitásfelesleggel küszködik, ami hosszabb távon fenntarthatatlan. A gyárak közül 15-20 termelési képességének csupán kevesebb mint felét használja ki. A gondokat tetézi, hogy az üzemek egyenlőtlenül oszlanak el az európai országok között: a Németországban működő luxusautó-gyártókat, amelyek termékeik nagyobb hányadát exportálják, kevésbé sújtja a válság, mint a francia és olasz vállalatokat, amelyek autóik többségét a legnehezebb helyzetben lévő dél-európai országokban értékesítik. (Ez a magyar ipar szempontjából jó hír. A szerk.)