Megzuhant az autópiac, de a Dacia száguld

Gyengére sikeredett a hagyományosan az év erős hónapjának számító március az európai újautópiacon - derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adataiból.
NAPI, 2013. április 17. szerda, 11:03
Fotó: Napi.hu

Összesen 1,35 millió személygépkocsit helyeztek forgalomba az EU és az EFTA tagállamaiban, bő 10 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi másfélmilliónál. A nagyobb piacok között csak a brit tartotta magát, 5,9 százalékos növekedéssel, miközben az olasz közel 5, a spanyol 13,9, a francia 16,2, a német pedig 17,1 százalékkal esett vissza. Az első negyedév is hasonló képet mutat, a 3,1 millió eladott autó több mint 9 százalékkal kevesebb a 2012 hasonló időszakában mértnél.
Az összeurópai mennyiségekhez képest szabad szemmel alig látható magyar piac márciusban bővült ugyan, ám az első negyedév így is csökkenést hozott.

A gyártók között az első negyedév során messze átlag feletti zuhanást szenvedett el a PSA-csoport, a GM, a Ford és a Toyota, miközben a piacvezető VW-csoport 7,6 százalékos eladáscsökkenése azt eredményezte, hogy piacrészesedése kismértékben nőtt, 24 százalék fölé. A Renault-csoport esetében a Dacia-eladások közel 15 százalékos január-márciusi megugrása csak tompítani tudta a Renault-k visszaeső népszerűségének hatását.

Ami a magyarországon jelen lévő gyártókat illeti, továbbra is vegyes a kép. Az Audi-eladások átlag alatt, 5,6 százalékkal csökkentek az első negyedévben, míg Mercedesekből bő egy százalékkal fogyott több az egy évvel korábbinál. Folytatódott ugyanakkor a Suzuki vesszőfutása: az Európában eladott január-márciusi 38,6 ezer darab közel 13 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál.

Várhatóan minden idők legrosszabb évét zárja idén az európai autóipar, a világ autógyártása kiváló évre számíthat − véli Ivan Hodac, az ACEA főtitkára. Az európai autóipar szerinte 30-35 százalékos kapacitásfelesleggel küszködik, ami hosszabb távon fenntarthatatlan. A gyárak közül 15-20 termelési képességének csupán kevesebb mint felét használja ki. A gondokat tetézi, hogy az üzemek egyenlőtlenül oszlanak el az európai országok között: a Németországban működő luxusautó-gyártókat, amelyek termékeik nagyobb hányadát exportálják, kevésbé sújtja a válság, mint a francia és olasz vállalatokat, amelyek autóik többségét a legnehezebb helyzetben lévő dél-európai országokban értékesítik. (Ez a magyar ipar szempontjából jó hír. A szerk.)

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

DCVI, 2013.04.17 12:28

...és egy mai hír a Daciáról:
http://www.technet.hu/auto/20130417/dacia_motort_kaphat_a_smart/?utm_source=hirstart.hu&utm_medium=rss&utm_campaign=feedsportal

A Dacia adta a legjobb - kiemelkedően legjobb - választ a megváltozott európai autópiaci viszonyokra.
Ár/érték.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

DCVI, 2013.04.17 12:00

A Duster majd a Lodgy nyerte a jégrallyt Franciaországban...
Romániában (Brazilíában és Tunéziában Renault névvel gyártják) szerelik össze Renault motorral és Nissan Quasquai alvázzal, felfüggesztéssel.
Terepjáró tulajdonsága jobb, mint a hasonló kategóriás dupla annyiért árult autóké.
2 millióért 0 km-es Sanderot lehet venni.
A Lodgy bumfordi (melyik családi 7 személyes nem az?), de a Dusterrel és a Sanderoval bármelyik márka mellé lehet parkolni.
Féláron...
A Dusterre a németek 6 hónapot is képesek várni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Blama, 2013.04.17 11:38

A Duster jópofa és olcsó.

Aki ezzel egyenértékű, de belül jobban felszerelt kocsit akar, annak ott a mercedes A - nyolcmillió forintért.

Kérem, hogy az olyan megszólalásoktól, hogy a Dacia-Renault hogy jön a Mercihez, kiméljenek meg: a kiskocsi szegmensben éppen most kezdi az együttműködést a két cég.

A Merci pedig nem áll össze ócskaság-gyártóval.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html