A rendkívüli ülésen döntés született arról is, hogy a gyár legkevesebb 5 milliárd eurós tőkeemelést hajt végre, hogy - a hivatalos közlemény szerint - integrált autóipari konszernt hozzon létre a Volkswagennel. Az elmúlt időszakban 10 milliárd euró adósságot felhalmozó Porsche a kiadott közleményében nem tért ki arra, hogyan kívánja finanszírozni a tőkeemelést. Megállapodás született arról is, hogy a felhalmozott adósságok leépítése érdekében az állami tulajdonú Katari Befektetési Hatóság tulajdont szerezhet majd a vállalatban. Ennek kapcsán olyan értesülések terjedtek el, amelyek szerint Katar 7 milliárd eurós részvénycsomagot kíván szerezni a Porschéban. A Porsche és a Volkswagen összeolvadása régóta napirenden volt, az azonban az ellentétes álláspontok és a Porsche súlyos eladósodása miatt mindeddig meghiúsult. A Porsche 51 százalékkal a Volkswagen legnagyobb részvényese, míg az alsó-szászországi tartományi kormány 5 százalékos részesedéssel rendelkezik a VW-ben. A hírek szerint tanácsadóként továbbra is rendelkezésre álló Wiedekinggel együtt távozott hivatalából Holger Harter, a Porsche pénzügyi vezetője is. Csütörtök reggel még folytak a találgatások arról, hogy a Porsche lemondott vezetője - aki korábban több alkalommal is az év menedzsere volt - mekkora végkielégítésben részesül. Mindennek kapcsán 50 és 250 millió euró közötti összeget említettek. Wiedeking az első nagy áldozata a Porsche és a Volkswagen közötti hatalmi harcnak, és szakértők szerint távozása a Volkswagen győzelmét jelenti. Az idézett szakértők által vázolt forgatókönyv szerint a Volkswagen fokozatosan átveszi a Porschét, amely ezzel tizedik Volkswagen-márka lesz.