A tavaly év végi trendfordulat óta a világ legnagyobb nemzeti autópiacán az idén ismét jól alakulnak a dolgok - ismertette Jochem Heizmann, a Volkswagen kínai piacért felelős igazgatója a hétfőn nyíló Pekingi Autószalon alkalmából adott interjúban. Az igazgató új modellekről, a beruházások növeléséről, egy "olcsó modell" bemutatásáról, valamint az elektromos modellek választékának növeléséről beszélt.

Jochem Heizmann szerint a kínai autópiac nagyjából a gazdasági növekedéssel megegyező ütemben bővül majd az idén, a Volkswagen célja pedig ezzel lépést tartani. A kínai kormány az idei évre 6,5 és 7,0 százalék közötti GDP-növekedést jelez előre. Heizmann rámutatott, hogy egyetlen más autópiac nem fog tudni az idén hasonló mértékű növekedést felmutatni, "ami mindenképpen bizakodásra ad okot".

A Volkswagen csoport eladásai tavaly 3,4 százalékkal csökkentek Kínában. A hétfőn nyíló Pekingi Autószalon a szakma egyik legnagyobb seregszemléjévé nőtte ki magát. A május 4-ig nyitva tartó, 14 ország kétezer kiállítójának a terméketi felvonultató vásárra 800 ezer látogatót várnak. A vásár fő témái az elektromos mobilitás, a járműtechnológia digitalizációja, az autonóm navigáció, valamint a hálózatra kötött járműelektronika.

A Volkswagen a dízelbotrány várható terheinek fedezetére a 2015-ös eredményből képzett 16 milliárd eurós céltartalék ellenére is kitart négy milliárd eurós idei kínai beruházási tervei mellett. A konszern átszervezése keretében pedig nagyobb önállósághoz jutnak a régiós központok - mutatott rá Jochem Heizmann, megjegyezve, hogy ez különösen a kínai üzletág szempontjából fontos, bár "nem hatalmi kérdésről, hanem felelősségről van szó".

Kína a konszern életében játszott kitüntetett szerepe a jövőben csak erősödni fog - mondta Jochem Heizmann. A konszern fő márkája, a VW az idei első negyedévben adta el első alkalommal nemzetközi szinten minden második autóját Kínában. Miközben azonban a globális eladásai márciusban stagnáltak, Kínában hat százalékkal nőttek. A dízelbotrány csekély nyomot hagyott a Volkswagen kínai üzletén, mivel csak 1950 autó volt érintett az ügyben - mondta az igazgató.

A kínai piac vezető szerepre tett szert a jövő járműtechnológiájának a kifejlesztésében, a hálózatra kapcsolt járműelektronika, a digitalizáció, az autonóm közlekedés és az elektromos mobilitás terén. "Sokminden jóval gyorsabban halad előre Kínában, mint bárhol máshol a világon" - mutatott rá a Volkswagen kínai igazgatója. A konszern ezért fejlesztési kapacitásokat fog átcsoportosítani Kínába. "A puszta járműgyártásról át kell állni mobilitiási szolgáltatások nyújtására" - fogalmazott.

Az elektromos mobilitás gyors ütemű kínai terjedése miatt a Volkswagen csoport az elkövetkező három-öt évben helyi pertnereivel együttműködésben gyártott tizenöt tisztán elektromos és hibrid autó modellt készül bemutatni. "Intenzíven" folyik emellett egy VW-márkájú olcsó modell, "Budget-Car" kifejlesztése is, kifejezetten a kínai piacra. A kínai autópiaci növekedés motorjának számító olcsó SUV kategóriában pedig a Volkswagen két új modellt fog bemutatni - jelentette be a Volkswagen kínai piacért felelős igazgatója, Jochem Heizmann.