Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
A Mol még 2003-ban vette meg az első 25 százalékot az INA-ban, majd 2008 végén további 22,15 százalékot vásárolt és megegyezett a horvát kormánnyal az irányítás átvételéről is. A Mol ezt követően további részvényeket vett a piacon és jelenleg 49,08 százalékos részesedéssel bír a vállalatban. Ezt követően először 2011-ben a zágrábi államügyészség korrupció és szervezett bűnözés elleni irodája (USKOK) vádat emeltek Ivo Sanader horvát kormányfő ellen a Mol részéről történt megvesztegetés gyanúja miatt. Mint ismert, az ügyben meggyanúsítottak, majd vádat is emeltek Hernádi Zsolt Mol-vezér ellen, mert a horvát hatóságok szerint 2009-ben két ciprusi cég 5 millió eurót átutalt egy svájci vállalatnak, a horvát ügyészség szerint a valódi feladó Hernádi Zsolt, a Mol első embere, a végső címzett pedig Ivo Sanader akkori horvát miniszterelnök lehetett. Az ügyben egyszer felmentették már Hernádit, de kértek rá közben Interpol-körözést is, majd első fokon, nem jogerősen egy újabb egyesített perben Sanadert és a magyar üzletembert is két év börtönre ítélték Horvátországbann 2019 decemberében.
Az INA-ügy kirobbanása óta a horvát kormányok többször is jelezték, hogy visszavásárolnák az olaj- és gáztársaságot a magyar cégtől, de érdemi előrelépések az ügyben csak 2020-ban történtek. A helyi sajtó szerint Zágrábban júniusban jelezték Molnár József, a Mol ottani képviselője felé a vételi szándékot, most pénteken pedig Tomislav Coric horvát gazdasági és fejlesztési miniszter, továbbá a Lazard pénzügyi tanácsadó cég képviselői pénteken Budapesten ültek tárgyalóasztalhoz a magyar olajtársaság vezérigazgatójával, Molnár Józseffel - derül ki a Világgazdaság hétfői cikkéből.
Magyar részről sem a nyári, sem a mostani tárgyalást nem erősítették meg.
A Nacional horvát lap szeptemberben arról számolt be zágrábi kormányzati forrásaira hivatkozva, hogy a Mol kezében lévő INA-pakett értéke 800 millió dollár lehet, és ehhez közel áll a Lazard elemzőinek értékelése is. Értesüléseik szerint visszavásárlás esetén a horvátok stratégiai befektetőnek értékesíthetik tovább részesedésüket, amelyre szerintük négy érdeklődő is van, a legkomolyabbnak az orosz Rosznyeft tűnik.
Az olasz autóépítő manufaktúra, az Ares Design eddig jellemzően legendás sportkocsik modernizált változataival igyekezett gazdag klienseket szerezni, ám úgy néz ki, most valami...
na4, 2020.11.23 16:50