Nagy húzásra készül a Mercedes

A Daimler, a világ vezető luxusautó-gyártója azt tervezi, hogy öt éven belül a Mercedes-Benz márka minden modelljéből tud majd elektromos vagy hibrid meghajtású változatot kínálni vevőinek.
K. Kiss Gergely, 2017. szeptember 11. hétfő, 17:21
Fotó: Reuters

Dieter Zetsche, a a Daimler konszern igazgatótanácsának elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója hétfőn egy befektetőknek tartott konferencián elmondta, hogy 2022-re a Mercedes-Benz minden terméke, több mint ötven modell, elérhető lesz elektromos meghajtással, vagy teljes egészében elektromos vagy hibrid változatban. Ezen belül a Smart márkájú városi autó 2020-tól kezdve kizárólag elektromos változatban lesz megvásárolható - idézi a bejelentést az MTI.

Zetsche nem beszélt arról a friss kínai elképzelésről, miszerint megtiltják a robbanómotoros autók gyártását és értékesítését, de úgy vélte, hogy "eljött az idő", amikor már bízni kell a részben vagy teljes egészében elektromos meghajtású járművekben, mivel az akkumulátorok energiasűrűsége egyre nagyobb, miközben csökkennek a költségek.

A Daimler konszern már márciusban bejelentette, hogy több mint tíz új elektromos meghajtású jármű sorozatgyártását kezdi meg 2022-ig, a Smarttól kezdve a városi terepjáróig.

Frank Lindenberg, a Mercedes-Benz pénzügyi igazgatója arra figyelmeztetett, hogy az elektromos autók értékesítéséből származó profit lényegesen alacsonyabb a hagyományos motorral felszerelt járművekhez képest. Az alacsony jövedelmezőség ellensúlyozására a Daimler azt a célt tűzte ki, hogy 2025-ig 4 milliárd eurót mentsen meg a költségek csökkentésével, köztük az állandó költségek és a tőkeberuházások lefaragásával.

A Daimler nyereségrése jelenleg 10 százalék, de az átmeneti időszakban 8 és 10 százalék közé csökkenhet.

A Mercedes arra számít, hogy 2025-re globális eladásainak 25 százalékát teszik majd ki az elektromos autók. Ekkorra az elektromos és a robbanómotoros autók ára valószínűleg egy szintre kerül, ami felgyorsíthatja az áttérést az elektromos járművekre. A költséges akkumulátorok miatt az elektromos autók jelenleg drágábbak hagyományos társaiknál.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

lauda, 2017.09.12 08:05

@RealMan: Az akkufronton minden megdöglik. Való igaz , mondják nagy jövő előtt áll az elektromos autó. De mint hírlik kevés az alapanyag ennyi akkumulátor gyártásához. A tönkre ment aksik igencsak környezet károsítóak. Továbbá a villamosenergia rendszer kapacitása is véges !!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2017.09.12 07:59

Az akkufronton minden megdöglik. Éppen most olvastam, hogy leállt a Tesla gigafactory, nincs se alkalmazott, se gyártás. Az egész e-autózás szervezetlen, a nagy autógyártók által szabotált történet. Van tényleg sokkal fontosabb annál, mint az autó. A stadionépítés!!! Lesz hova bezárni Orbánt és az egyre növekvő családját.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gybognarjr, 2017.09.12 03:17

Nem a kocsigyártás a legfontosabb! Gyárthatnak még több elektromos kocsit mint említik, de amíg nincs elegendő és országonként szélesen leterített rendszerű töltőállomása hosszú távú utazásra, addig csak városi bevásárló kocsi marad mind.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html