Az Opel a jelenlegi évi 10 ezer darabról 100 ezerre, 1,2 milliós éves termelése közel tíz százalékára akarja növelni kivitelét - jelentette be a cég. A vállalat hasznot akar húzni az olyan piacok bővüléséből, mint például Kína, az exportexpanziót már 2011-ben elindítanák. A külpiacok keresése része az Opel stratégiájának, amely szerint a gyengén muzsikáló - ezért veszteségeket okozó - európai piac helyet máshol keresnek növekedési lehetőségeket.

Hasonló terveket dédelget a Lincolnnal kapcsolatban a Ford. Az amerikai autógyártó négy-öt éven belül meg akarja kezdeni luxusmárkája exportját a világ különböző piacaira, természetesen ezen belül is mindenekelőtt Kínába.

A Ford idén döntött úgy, hogy az év végével megszünteti a Mercury márkanév alatt gyártott autók forgalmazását, mivel ezek nem találták helyüket az olcsóbb Fordok és a drágább Lincolnok között. Ugyanakkor az utóbbi márka feltámasztásához még szükség van néhány évre.

A Lincoln 2000-ben az USA legkedveltebb luxusautója volt, 193 ezer darabot vettek meg belőle. Mostanra azonban a nyolcadik helyre esett: tavaly kevesebb mint 83 ezer új Lincoln talált gazdára.