Ne higgyünk a légitársaságoknak!

Legalább 200 európai légitársaság weboldala félrevezető információkat közöl az érdeklődőkkel.
NAPI Online, 2007. november 13. kedd, 12:06

Az Európai Bizottság felmérése azt találta, hogy európai légitársaságok weboldalainak jelentős része nem ad pontos információt a költségekről és nem deríthető ki a segítségükkel, melyek a legkedvezőbb árú ajánlatok. A vizsgált 400 céges weboldalnak legalább a feléről bizonyosodott be, hogy enyhén szólva nem fogyasztóbarát. Az EB ugyan nem közli, melyek ezek, de ha az érintett oldalakat nem javítják ki, akkor be fogja záratni azokat.

A felmérésből kiderül, hogy az ingyenesként reklámozott járatok nem ingyenesek, hogy egyes árak adó nélküliek voltak, ám ezt nem tüntették fel, hogy adott jegyárak nem önmagukban értendők, mert kötelező melléjük biztosítást is kötni. A légitársaságokról egy idő óta tudni lehet, hogy nem adnak meg pontos információkat: a brit hatóságok például 13 cég ellen indítottak eljárást, mert elfelejtették feltüntetni áraik adótartalmát, az üzemanyagfelárat vagy más pluszköltséget.

Az eddigi felmérések alapján a legrosszabb bizonyítványt a belga weboldalak kapták - 48 web site-ból 46-ot találtak hibásnak. Ausztria az éltanuló: itt 20 internetes oldalból egyen sem találtak a fogyasztókat félretájékoztató információt.

HOZZÁSZÓLÁSOK