A Herald Tribune-t eddig is kiadó New York Times azt mondja, hogy az újságkiadás digitális korszakához alkalmazkodva szüntette meg a régi címet és keresztelte át International New York Times névre a Párizsban kiadott lapot. A Times tíz éve vásárolta ki a Washington Post tulajdonrészét és szerezte meg az ellenőrzést a Tribune felett. Azóta fokozatosan egyesült a két szerkesztőség.

A Herald Tribune 135 országban élő 224 ezer olvasója kedden egy részben új kinézetű lapot láthatott, amelynek címlapján új logó, belső oldalain pedig új kommentátorok írásai fogadták őket. Richard Stevenson, a lap európai szerkesztője szerint a márkanévváltás azt tükrözi, hogy úgy vélik: a globális, digitális platformon elérhető közönségnél megvan az igény arra, hogy a New York Timest olvassa.

Az üzleti stratégia egyik célja, hogy a korlátozott, ingyenes tartalmat fogyasztó olvasókat előfizetőkké "konvertálják". Jelenleg az előfizetők 10 százaléka él az Egyesült Államokon kívül, de az ingyenes cikkeket olvasók aránya magasabb, 25-30 százalék. Ez egy lehetőséget jelent - mondta Stevenson.

Ezen a héten azzal csalogatják a majdani előfizetőket, hogy ingyenessé tették a global.nytimes.com oldalt. A lap gazdája, a Times Co kénytelen volt megszabadulni egy másik kiadványától, a Boston Globe laptól, hogy online hír, kommentár és multimédia szolgáltatóvá váljon.

A kiadónál elismerték, hogy az International Herald Tribune - amely egyfajta kulturális ikonná vált - viszonylag jó forgalmat bonyolított a nyomtatott sajtó piacán. "A valóság azonban az, hogy a nyomtatott sajtó nagyon nehéz üzletté vált" - fogalmaztak.

A Tribune 136 éves múltra tekintett vissza és a Párizsban élő külföldiek és a világpolgárok kedvelt lapja volt. Jean-Luc Godard kultfilmje, a Kifulladásig is megörökítette.