A Samsung felismerte, hogy a notebookok hódítása részben megváltoztatta a hagyományos számítógép-képernyők használatát is. A hordozható gépeket sokan kiegészítik plusz billentyűzettel, egérrel vagy külső képernyővel. Az utóbbinál némi kényelmetlenséget okoz, hogy talpa miatt magasabban van, mint a vele összekötött notebook képernyője.

Ezért a cég előállt egy új termékkategóriával, a kifejezetten kiegészítőnek szánt LCD-k sorozatával. Ezek legfőbb tulajdonsága, hogy nincs talpuk, így ugyanazon a szemmagasságon helyezkednek el, mint a hordozható gép saját képernyője. Ha már azonban a kényelem a fő cél, akkor a könnyű csatlakoztatásra is gondoltak a fejlesztők: az új külső képernyők egyszerű USB-csatlakozón kapcsolódnak a gépekhez.

Az 50 és 55 centis képátlójú képernyők ugyan saját energiaforrást igényelnek, viszont további USB-portokat helyeztek el rajtuk, úgyhogy lehet szaporítani a rendszerhez kapcsolt perifériákat. Koreában 40 ezer forintnak megfelelő áron fogják kínálni az újdonságokat.

A Samsung ötletéhez hasonló lépésekre rettentően szüksége van a lapos képernyők gyártásával foglalkozó iparágnak. A gazdasági válság miatt például Tajvan két legnagyobb LCD-gyártója, az AU és a Chi Mei kényszerszabadságra küldte dolgozóit, amit csak akkor függesztett fel, amikor Kínából váratlanul nagy megrendeléseket kapott.