A világ legnagyobb óragyártója közölte, hogy bevétele az első félévben 3,6 százalékkal 4,25 milliárd frankra nőtt, nettó nyeresége azonban az árfolyamhatások miatt 19 százalékkal 548 millió frankra csökkent.

A jelenlegi árfolyamkörnyezetben a Swatch nem számíthat többre egy számjegyű növekedésnél - mondta Nick Hayek vezérigazgató a Wall Street Journal-nak nyilatkozva.

A Swatch terméklistája a műanyag tucatárutól olyan presztízsmárkákig terjed mint a Blancpain, az Omega és a Glashütte.

Hayek elmondta, hogy a Swatch újabb fejlesztésekkel készül megjelenni az okosórák piacán, de nem áll szándékában mindentudó órákat gyártani, "amelyek annyit fogyasztanak, hogy 24 órát sem bírnak ki feltöltés nélkül", és a cég mindenképp távol tartja magát az egészségügy területétől.

"A multifunkcionális órák piaca egyelőre csak az elemzők és az újságírók fejében létezik" - mondta Hayek. Hozzáfűzte: főleg Amerikában hiszik, hogy az emberek csak funkciói miatt vesznek meg egy órát, igazából a vásárlókat érzelmi tényezők irányítják.