Idén története során először várhatóan nyereséges lesz a legnépszerűbb videómegosztó oldal, mivel megsokszorozódott az onnan beáramló reklámbevétel, és új módokat találtak arra, hogy pénzt csaljanak ki a korábban pereskedő zenei- és filmes óriásvállalatoktól. Idén várhatóan 450 millióra nő majd a Youtube árbevétele, ami az elmúlt három évben mindig megduplázódott; ez első ízben jövedelmezővé teszi majd a videós honlapot. Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója szerint 2006 óta főleg a közönség növelésére és a kapacitások erősítésére koncentráltak, másfél éve azonban elkezdtek az árbevétel csatornáinak szélesítésére is nagyobb figyelmet fordítani. A Youtube egyik vezetője, Salar Kamangar szerint a Youtube lényegében a televíziós reklámok piacára hatolt be eredményesen az elmúlt időszakban. Ráadásul az internetes videónézésben jóval nagyobb lehetőség nyílik az egyéni preferenciák figyelembe vételére, és így a reklámok személyre szabására is, mint a csupán egyféle adást sugárzó televíziós csatornáknál. A Youtube az egyre duzzadó reklámbevételein osztozik saját tartalomgyártóival, amelyek között amatőr videósok és nagyobb reklámstúdiók is vannak. Ezzel azt szeretné elérni a videó-óriás, hogy a kiscicás és egyéb videó-mémek mellett professzionálisabb tartalom is termelődjön a videómegosztón. Dave Marsey, a Digitas online reklámügynökség alelnöke szerint a Google felismerte: nem csupán a keresésekben van pénz, hiszen az internetezők rengeteg időt töltenek szórakozással is. A Google vezetői szerint a következő lépés a Youtube-nak a szokásos számítógépes böngészőktől való elszakítása lesz: mobiltelefonokról már most napi 160 millió videónézést regisztráltak, ami a tavalyi szám triplája. Emellett a Google TV bevezetésétől az otthoni tévék Youtube-ra kapcsolását is lehetővé teszik.