Piacot rabol a Microsoft

A Microsoft új csatornát nyitott a portáljára és böngészőjére áramló hirdetések előtt.
NAPI, 2009. augusztus 10. hétfő, 12:25

A Microsoft Corp., a világ legnagyobb szoftverfejlesztője 530 millió dollárért eladta a Razorfish online marketingcéget a Publicis Groupe-nak a világ negyedik legnagyobb reklámügynökségének. A vállalkozás egy korábbi felvásárlás során, árukapcsolással került hozzá, a vételárból 230 millió dollárt részvényeivel fizet a vevő.

Az üzletnek az árnál is fontosabb része, hogy a két fél stratégiai szövetséget köt, amelyben a Publicis öt éven át különféle hirdetéseket szervez a Microsoft MSN.com portáljára, illetve Bing böngészőjére. Cserébe a redmondiak bizonyos összegű hirdetésük megjelentetését a Razorfishtől rendelik meg, amely a francia vállalat önálló részlegeként működik tovább.

A Publicis nagy léptekkel akar terjeszkedni a digitális média reklámpiacán. Az új szerzemény átvétele után jövedelme negyedét már az interaktív és digitális hirdetésekből fogja begyűjteni. Ezt a célt eredetileg 2010-re akarták elérni. A Razorfishnek olyan ügyfelei vannak, mint a Ford, a McDonald's és a Levi Strauss.

HOZZÁSZÓLÁSOK