A japán Olympus öt év alatt a jelenlegi kevesebb mint 6 százalékról 20-ra akarja növelni részesedését a tükörreflexes digitális fényképezőgépek piacán, az ágazat legigényesebb szegmenségében. Az ilyen masinákat profi fotósok és profi szintű amatőrök vásárolják, a verseny azóta éleződött ki, amióta a Sony és a Panasonic márka tulajdonosa, a Matsushita is piacra dobta saját csúcsgépeit. A tükörreflexes masinák piacát az IDC piackutató szerint a Canon vezeti 46,7 százalékos világpiaci részesedéssel, utána következik a Nikon, 33-mal, majd a Sony 6,2-vel és az Olympus 5,9-cel. A gyorsításra készülő cég már a jövő év elejére 7-8 százalékra akarja bővíteni piaci súlyát. Új, E-3 jelű tükörreflexes gépe jelentené azt a csodamasinát, aminek értékesítése lendületet adna az Olympusnak. Ezt karácsony előtt kezdik el árusítani Japánban 200 ezer jenes (1715 dolláros) áron.