A Porsche szerdán közölt adatai szerint a bevétel 7,8 milliárd euró volt a 2009/2010-es üzleti évben, 18 százalékkal több az előző évinél, és a legjobb eredmény a cég 78 éves történetében.

Egy év alatt összesen 81 850 sportkocsit és terepjárót adott el a cég. A legnagyobb növekedés Kínában volt, az ázsiai országban az előző évihez képest 48 százalékkal, 11 724 darabra nőtt az eladott új Porschék száma. Ugyanakkor a másfél milliárd lakosú országban még így is kevesebb Porsche fogyott, mint a hazai piacon, a 82 milliós Németországban, ahol 11 857 darabot értékesítettek, ami 3,5 százalékos visszaesést jelent.

Az európai piac egészét tekintve szerény, 1,4 százalékos értékesítési növekedést regisztrált a társaság, míg Észak-Amerikában 4,6 százalékkal több új Porsche kelt el, mint egy évvel korábban.

A Volkswagen konszernhez tartozó cégnél az alkalmazotti létszám 1 százalékkal nőtt, összesen 12 772 szakember építi a sportkocsikat és terepjárókat.

A nyereségről nem közölt adatokat a társaság. Egy évvel korábban, a 2008/2009-es üzleti évben az egyebek között pénzügyi szolgáltatásokkal is foglalkozó cég járműgyártási részlege 700 millió euró üzleti eredményt ért el.

A Porsche szerdán előzetes adatokat közölt, a teljes, végleges jelentést október 19-én mutatják be.