A General Motorsnál és a másik két nagy amerikai autógyárnál azon dolgoznak, hogy intézkedési terveket tudjanak bemutatni a kongresszusnak cserében a 25 milliárd dolláros mentőövért. A GM termeléscsökkentést és két, a csúcsvezetőség számára lízingelt repülőgép lemondását jelentette be eddig, igaz, ezután is marad még három repülő a flottában.


Kongresszusi vezetők még csütörtökön döntöttek úgy, hogy méltányolják a detroiti autógyárak támogatási igényét, ám cserében üzleti terveket kértek a csődhelyzet megakadályozására.


A General Motors igazgatósági tanácsa minden lehetőséget megfontol, és a csődvédelem lehetősége is szóba került - értesült a Wall Street Journal. A társaság is elismerte ezt, de egy válaszul kiadott közleményben úgy fogalmazott, hogy a lehetőséget nem úgy vizsgálta a vezető testület, mint életképes megoldást a likviditási gondokra. A GM szóvivője azt nyilatkozta a lapnak, a vállalat mindent megtesz azért, hogy elkerülje a csődöt.

A Daimler sem zárja ki a leépítést

A német luxusautógyár menedzsmentje egyebek mellett a munkahét lerövidítését fontolgatja, és esetleg még egyéb intézkedéseket is, miután úgy kalkuláltak, hogy a szükségesnél 5800 fővel több dolgozót alkalmaznak - írja a Reuters szakszervezeti vezetőkre hivatkozva. A hírügynökség szerint a Daimler vezérigazgatója, Dieter Zetsche nem zárta ki a leépítéseket, és egy belső levelet is idéz, amely költségmegtakarításra utasítja a vezetőket.

November elején az európai autógyártók a termelés visszafogásával, leállításával igyekeztek reagálni a keresletcsökkenésre, amely évek óta nem látott alacsony szintre esett. A versenyügyi biztos álláspontja szerint a bankokhoz hasonló állami segítségben aligha bízhatnak az európai autógyárak, és lassacskán a leépítések is szóba kerülnek.