Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Adathalász-támadással kapcsolatos figyelmeztetést adott ki a Revolut vasárnap. Arra hívják fel az ügyfeleik figyelmét, hogy a koronavírus-járvány kitörése óta megszaporodtak a csalási kísérletek. Erre több bank és a Magyar Nemzeti Bank is felhívta már a figyelmet.

A fintech-cég közölte: soha nem küld olyan sms-üzenetet a felhasználóinak, amelyben biztonsági információkat kérne, vagy azt kérné, kattintsanak rá egy linkre. Ha valaki ilyen üzenetet kap, valószínűleg csalók próbálják megszerezni a pénzét.

A támadók profik, és nagyon meggyőző, hihető lehet az email vagy üzenet, amit írnak. A Revolut azt tanácsolja, minden ilyen esetben ellenőrizzék a felhasználók, valóban tőlük jött-e az üzenet.

Nem tőlük jött, ha az áll benne, gyanús számlaforgalmat észleltek a felhasználónál, és linket küldenek, amely egy weboldalra mutat, amely érzékeny adatokat, jelszót, telefonszámot vagy pin-kódot kér. Az applikáción kívül sosem kéri el a cég a felhasználók pin-kódját, kártyaszámát, a kártyán lévő CVC2-kódot, vagy az email-címéhez tartozó jelszót.

Aki ilyen üzenetet kap, annak azt tanácsolják, blokkolja a telefonszámot, és törölje az üzenetet. Ha hasonló tartalmú telefonhívással próbálkozik valaki a Revolut nevében, azt is célszerű letiltani. Ha még ezek után sem tudja eldönteni a felhasználó, valóban a Revolut kereste-e meg, a cég azt javasolja, kérdezze meg az illető valamelyik családtagját vagy barátját (ez nem vicc!), esetleg forduljon az applikáción keresztül az ügyfélszolgálathoz.