Alaposan rácáfolva a várakozásokra 42 százalékkal növelte eladásait az USA autópiacán februárban a Toyota Motor Corp. - idézte az Autodata adatait a Bloomberg. Az elemzők 27 százalékos bővülést vártak, miután cég még a múlt hónapban is visszahívta 2,2 millió autóját, hogy kisimítsa a vezető lába alatt lévő autószőnyegüket. Az is igaz ugyanakkor, hogy 2010 februárja fekete hónap volt a világ legnagyobb autógyártójának történetében, ugyanis az egymás után kiderülő - korábban részben eltussolt - hibák miatt le kellett állítania egyes típusai gyártását. Szakértők szerint azok a vevők, akik a visszahívási botrányok sorozata miatt csalódtak a márkában, már elhagyták a Toyotát, ezért ez a hatás már nem sújtja a céget. Jól szerepelt az USA-ban a Honda is, amely 22 százalékkal növelte eladásait 2010 februárjához képest, a Nissan 32, a Subaru 20, a Mazda 14, a Mitsubishi 72, a Suzuki 19 százalékkal javított - igaz, a kisebb márkák nagyon mély gödörből próbálnak kikapaszkodni. A dél-koreai Hyundai 28, a Kia - főként a Sportage terepjáró népszerűségének köszönhetően - 36 százalékos növekedést ért el. Az amerikai márkáknak is jó hónapjuk volt: a GM 46, a Ford 14, a Chrysler 13 százalékos bővülést ért el. A teljes piac 27 százalékkal, a szezonálisan kiigazított annualizált adat szerint 13,4 millió autó értékesítésére nőtt. Ez volt a legnagyobb adat 2009 augusztusa óta, amikor a kormány roncsautóprogramja dobta meg az eladásokat.