Már a robotokat is Ázsiába viszi az adidas

Az adidas bezárja Németországban és az Egyesült Államokban a legmodernebb robottechnológiával termelő üzemeit, amelyeket a növekvő távol-keleti bérek és szállítási költségek kiváltása mellett eredetileg azért hozott létre, hogy a legnagyobb felvevőpiacaihoz közel, rugalmasan tudjon alkalmazkodni a célközönség gyorsan változó igényeihez. A hétfői bejelentés szerint az üzemek Ázsiában "gazdaságosabban és rugalmasabban" működhetnek majd.
Szepesi Anita, 2019. november 11. hétfő, 12:39
Fotó: Reuters

Az adidas "Speedfactory" robotüzeme a bajorországi Ansbach városban 2016-ban, az amerikai pedig Atlanta közelében 2017-ben kezdte meg a termelést. Az üzemek 2020 áprilisáig fejezik be a termelést az MTI beszámolója szerint.

Martin Shankland, az adidas globális üzemviteli igazgatója szerint az üzemeknek köszönhetően a cég "széleskörű innovatív termelési tapasztalatokra" tett szert, amelyeket beszállítói hálózatának a bevonásával "sokkal rugalmasabban és gazdaságosabban" hasznosíthat. Az adidas beszállítói hálózata több mint egymillió alkalmazottat foglalkoztat szerte Ázsiában, elsősorban Kínában és Vietnamban.

Az adidas folytatja az együttműködést a két robotüzemet működtető német Oechsler vállalattal.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

nyomasek bobo, 2019.11.12 17:55

@matyi2010:

Kína megcsinálta a frankót, míg mi magyarok a csutti orbánc segédletével leszünk az új olcsó összeszerelő állam.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2019.11.12 06:57

Nekem úgy tűnik, részben az amerikai -kínai, illetve USA-EU kereskedelmi háború következményeként egyre szorosabbá válik a német-kínai gazdasági kapcsolat.
A sajtó "Egyre nagyobb bajban a német autóipar Kína miatt" féle hülyeségekkel tömi olvasói fejét.
Közben a németek nem csak összeszerelőüzemeket költöztetnek Kínába, hanem mindhárom német autógyártó fejlesztésének, beszerzésének egyre nagyobb részét viszi oda. A termelés meg nem exportra, hanem belső piacra megy: idén szeptemberig Németországban 498 ezer Volkswagent adtak el, Kínában 2 millió 184 ezret....BMW: 202ezer vs 397 ezer, Mercedes: 248 ezer vs 446 ezer, Audi 214 ezer vs 430 ezer.
Valószínűleg az Adidasnál is hasonló folyamat áll a háttérben: az export mellett egyre inkább a kínai belföldi vásárlás válik egyre jelentősebbé.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html