Sokkal jobban megy a szlovák autósoknak, mint a magyaroknak

Szlovákiában majdnem másfélszer annyi autót adtak el az első negyedévben, mint Magyarországon, dacára annak, hogy a szomszédos ország lakossága fele a magyarországinak.
NAPI, 2011. április 19. kedd, 11:54
Fotó:

Szlovákiában az első negyedévben több mint 33 százalékkal nőtt az autópiac - a közel 16 700 autó jelentősen meghaladja a Magyarországon elkelt kevesebb mint 11 500-at - derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) statisztikájából. Márciusban több mint 20 százalékkal bővült a szlovák piac, míg a magyar csak 0,5 százalékkal araszolt feljebb. A kelet-közép-európai régióban egyébként a balti térségben jegyezték fel a legnagyobb, 100-130 százalékos növekedést, mindez azonban csak azt jelenti, hogy a tavalyi országonként 800-1500 darabos negyedéves eladásokkal szemben idén 2000-3000-re bővült az értékesítés.

Az Európai Unió autópiaca, amely 2010 márciusa óta csak idén februárban tudott elenyésző mértékben bővülni, márciusban ismét zsugorodott, ezúttal öt százalékkal az egy évvel korábbihoz képest. A brit, az olasz és a spanyol piac zuhant, a francia és a német bővült. Hasonló a helyzet negyedéves összehasonlításban: Nagy-Britanniában 8,7, Olaszországnak 23, Spanyolországban több mint 27 százalékkal kelt el kevesebb autó, míg Franciaországban 6, Németországban 11,4 százalékkal nőttek az eladások. A negyedévet 2,3 százalékos lemorzsolódással zárta az európai újautó-piac, összesen 3,58 millió autót értékesítettek a gyártók.

A Volkswagen 20-ról közel 22 százalékra növelte piaci részesedését január és március között 2010 azonos időszakához képest. A második Peugeot-Citroen és a harmadik Renault fél-fél százalék körüli mértékben zsugorodott - még a Dacia is kevesebb autót adott el, mint korábban -, az Opel ugyanilyen mértékben növelte súlyát. Erősen lejtő pályán halad a Ford és a Fiat, a BMW folytatta hegymenetét, enyhült a Toyota mélyrepülésének íve. A Nissan 20 százalékkal növelte eladásait, míg a Mazda ugyanennyit bukott. Továbbra is zsugorodik a Suzuki piaci részesedése. A Mitsubishi egyharmadával több autót adott el, mint tavaly, a Chrysler ugyanennyivel  kevesebbet, és úgy tűnik, most már tényleg nem kéne erőltetnie európai jelenlétét.

HOZZÁSZÓLÁSOK