Sörreklám-offenzívát indít a Heineken

Növelni tudta az eladott sör mennyiségét a Heineken, a következő időszakban pedig a profitot sem kímélő reklámoffenzívát indít termékei népszerűsítésére.
NAPI, 2011. április 20. szerda, 12:19
Fotó:

A holland Heineken NV, a világ harmadik legnagyobb sörgyártója mennyiségi szempontból növelte értékesítését az első negyedévben, ezúttal nem csupán az afrikai és ázsiai feltörekvő piacokon tudta bővíteni eladásait, hanem Európában is - jelentette a Dow Jones. Az organikus értékesítés, ami nem tartalmazza a mexikói Femsa Cerveza tavalyi felvásárlásából származó  pluszt, 6,7 százalékkal bővült január-márciusban, szemben a 2010. negyedik negyedévi 1,7 százalékos lemorzsolódással, illetve az 5,3 százalékos 2010. január-márciusi visszaeséssel.

Értékben számolva az árbevétel 31 százalékkal 3,6 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbihoz képest, ami jobb a hírügynökségnek nyilatkozó elemzők 3,53 milliárdos prognózisánál. Az EBIT eredmény ötödével ment fel - szintén organikus alapon -, köszönhetően a nagyobb mennyiségi eladásoknak és a költségmegtakarításoknak. A Heineken vezetősége úgy látja, 2013 végéig el tudják érni a célul tűzött 150 millió eurós kiadáscsökkentést.

A Heineken a telített nyugat-európai piacokon 0,6 százalékkal adott el több sört, mint tavaly január-márciusban, főként a brit, a holland és francia fogyasztók nagyobb keresletének köszönhetően. A dél-európai országokban és Írországban azonban "nehéz piaci viszonyok" között tevékenykedik a cég. Afrikában 12 százalékkal bővült az eladás, igaz, Egyiptomban a politikai felfordulás visszavetetett a sörfogyasztást. A következő negyedév profitját mérsékelni fogja a társaság agresszív reklámkampánya, amelyet 30 piacon indítanak meg egyszerre még az első félévben.

HOZZÁSZÓLÁSOK