A Hyundai és leányvállalata a Kia részvényeinek ára öt százalékkal zuhant, miután a cég bejelentette, hogy 2014-ben mindössze eladásai négyszázalékos bővülésére számít. Ez a leggyengébb várakozás 2003 óta, amikor 2,3 százalékos pluszt prognosztizáltak. Az elmúlt évet 6,2 százalékos növekedéssel zárhatta a cég. Ha teljesülne a friss előrejelzés, az azt jelentené, hogy a két márka együtt 7,86 millió autót értékesítene 2014-ben.

A koreai cégek fő gondja a hazai deviza erősödése, ugyanis a világpiacon eladott autók kétharmadát még mindig exportálják. A von 20 százalékkal erősödött a dollárral szemben 2013-ban, miközben a jen jelentősen gyengült. Utóbbi lehetővé tette a japán riválisoknak, hogy kedvezőbb árajánlatokkal magukhoz édesgessék a vevőket. A pénzügyi válság után éppen fordított volt a helyzet: a gyenge von szemben az erős jennel a koreai cégeknek kedvezett. A Hyundai-Kia 2010-ben még majdnem negyedével növelte értékesítését 2009-hez képest.

Chung Mong-koo, a Hyundai elnöke újévi beszédében a vállalat ezer alkalmazottja előtt kijelentette, hogy miközben a világgazdaság a lassú növekedés korszakába lépett, az autógyártók közötti verseny élesebb, mint valaha. A technológiai konvergencia átalakítja az iparágat, egyben növeli a piaci bizonytalanságot, hiszen a vásárlók lényegében azonos technikai színvonalú autók sokasága közül választhatnak. Végül a koreai céget továbbra is hátráltatják az ismétlődő sztrájkok hazai üzemeikben.

A Hyundai és a Kia az elmúlt években lemondott a gyárbővítésekről - az előbbinek Csehországban, az utóbbinak Szlovákiában van bázisa -, ehelyett a márkák erősítésére koncentrálták erejüket. A valutaárfolyam hullámzásának erős hatása nyomán azonban piaci találgatások szerint újabb üzem építésébe kezdhetnek az USA-ban vagy a világ más részén.