Száguld az autóóriás

Rekorderedményt ért el 2014-ben a Volkswagen konszern, idei prognózisában azonban az autópiac romló üzleti kondícióira hivatkozva a piaci várakozásoktól elmaradó növekedést helyezett kilátásba.
MTI-Eco, 2015. február 27. péntek, 18:39
Fotó: Reuters

A visszafogott előrejelzés miatt a jó eredmény ellenére is a Volkswagen részvénye több, mint három százalékkal gyengült a frankfurti értéktőzsdén.

A Volkswagen konszern értékesítési árbevétele 2014-ben 2,8 százalékkal 205,458 milliárd euróra emelkedett az előző évi 197,007 milliárd euróról.

Az üzleti eredmény egymilliárd euróval, 8,8 százalékkal 12,69 milliárd euróra emelkedett. A konszern bevételarányos jövedelmezősége 6,3 százalékra javult tavaly a 2013-as 5,9 százalékról, megközelítve a tervezett 5,5-6,5 százalékos sáv felső határát.

A csoport adózás előtti eredménye 19,0 százalékkal 14,79 milliárd euróra emelkedett tavaly az előző évi 12,42 milliárd euróról. Az adó utáni nyereség 11,06 milliárd euró lett, 21,0 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.

Az igazgatótanács az osztalék 20 százalékkal részvényenként 4,80 euróra emelésére tesz majd javaslatot a közgyűlésnek. A nyereség osztalékaránya 21,2 százalékra emelkedik a 2013-as nyereségből fizetett 20,6 százalékról.

A Volkswagen 2014-ben 10,137 millió járművet szállított le ügyfeleinek, 4,2 százalékkal többet a 2013-as 9,731 milliónál. Az év folyamán a konszern 10,213 millió járművet gyártott, 3,5 százalékkal többet az előző évi 9,728 milliónál.

A Volkswagen az idén eladásai "mérsékelt" növekedésére számít a 2014-esnél mintegy négy százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett. A kihívásokkal terhes piaci környezetben a konszern bevételarányos jövedelmezősége az idén is 5,5 és 6,5 százalék között alakul majd - áll az eredménybeszámolóban.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matyi2010, 2015.02.27 19:52

A k?nai els?s?g kell a vil?gels?s?ghez, hiszen K?na r?szesed?se a vil?gpiacb?l 25% k?r?li, az 5 ?ven bel?l v?rhat? n?veked?sb?l 35%
Mit profit?l ebb?l Eur?pa? Egyr?szt a k?nai export - Tuareg, Up!,de ak?r a magyar TT, alkatr?szek, de a fejleszt?s, marketing stb j? r?sze is itt marad. De f?leg - az eur?pai VW t?l?l?s?hez is kell K?na - l?sd a Peugeot-t.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Nemtom5, 2015.02.27 19:41

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

_Jhony, 2015.02.27 19:31

Kínában 2 Volkswagen üzem is fellépült hirtelen és még fog épülni pár.
Ebből az Európai melós nem lát semmit, csak a részvényeseknek nő a pénzük!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

juliann, 2015.02.27 19:23

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html