Szép karácsonya volt a Marriottnak

Tavaly év végére megjött a turisták és az üzletemberek utazási kedve, legalábbis erre utal, hogy szép karácsonyi időszakot zárt a Marriott International Inc., az USA legnagyobb tőzsdén jegyzett szállodalánca.
Komócsin Sándor, 2013. február 21. csütörtök, 06:53
Fotó: Napi.hu

A nettó nyereség 28 százalékkal, 181 millió dollárra ugrott 2012 utolsó negyedében, az egy évvel korábbihoz képest bő tíz százalékkal, 3,76 milliárd dollárra emelkedő árbevétel mellett. A forgalom és a profit bővülése főként annak köszönhető, hogy nőtt az amerikai nagyvárosi szállodák kihasználtsága. Ennek eredményeként átlag négy százalékkal tudták emelni a szobaárakat. Mindezek nyomán az amerikai hotelekben 5,9 százalékkal nőtt az egy szobára jutó bevétel (revpar), az USA-n kívül pedig 3,2 százalékkal javult ez a mutató.

A Marriott ennek ellenére óvatos előrejelzéseket ad: a revpar Észak-Amerikában 4−7 százalékkal bővülhet, vélik most − októberben még 5−7 százalékos növekedést jósoltak. A konzervatív várakozást azzal indokolják, hogy a költségvetési kiadások várható csökkenése visszafogja az utazásra fordítható jövedelmek emelkedését is. A Magyarországon is jelen levő társaság birtokában lévő, illetve a lízingelt szállodák forgalma 12−18 százalékkal, zsugorodhat a magas bázisadat miatt − tavaly egyebek mellett a londoni olimpia dobta meg a szállodák bevételét. Emellett több hotelben felújítási munkák fogják korlátozni a kiadható szobák számát. A profit ennek ellenére tíz százalékkal nőhet 2013-ban.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK