Nagy a baj Szlovákiában

Súlyos helyzet alakult ki Szlovákia keleti részében, ahol a kassai vasmű nehézségei tovagyűrűztek a vasúti szállításra is. Nagy elbocsátásokat jelentettek be.
Barabás Júlia, 2019. augusztus 4. vasárnap, 07:20
Fotó: Napi.hu

A kassai vasgyárban az acélipar nehézségei miatt nemrég leállították az egyik nagykohót, négynapos munkahetet rendeltek el, majd bejelentették, hogy 2021 végéig 2500 alkalmazottat bocsátanak el.

A Cargo Slovakia állami vasúti teherszállító vállalatnál sem rózsásabb a helyzet, a költségvetés kiigazítása miatt december végéig keleten 637 alkalmazott rövidített munkaidőben dolgozik - adta hírül a pozsonyi Új Szó.

A Cargo Slovakia napokkal ezelőtt megegyezett az alkalmazottakkal a rövidített munkahét bevezetéséről, mivel nem tud nekik elegendő munkát adni. A megegyezést a cégnél működő mind a 11 szakszervezet és a vezetőség is aláírta. Az Új Szó értesülései szerint a teherszállítás nem csak a kassai U.S. Steelben uralkodó helyzet miatt stagnál, hanem más, Szlovákiában működő olyan acélipari gyárak és vállalatok miatt is, melyek szintén jelezték a megrendelések jövőbeli csökkenését.

A KOVO vasasszakszervezet tiltakozást szervezett az U.S. Steel által bejelentett elbocsátások ellen. A 2020. március 31-ig érvényes kollektív szerződés értelmében a munkáltató nem hajt végre csoportos elbocsátást, eddig az időpontig, ám  szakszervezet meg akarja hosszabbítani a moratóriumot.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Mekelekke, 2019.08.05 12:16

@Suzywong: "szlovákiában hatalmas a munkaerőhiány,"

A munkaerőhiány csak látszólagos, ugyanúgy, mint Magyarországon. Mivel a munkahelyek nem a lakosság arányában oszlanak el, ezért munkaerőhiány valójában csak a nagvárosokban van, vidéken rossz a helyzet, ott minden munkahely megszűnése komoly baj.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Mecsabesz, 2019.08.04 10:48

@Suzywong: Hiába nőnek a bérek, ha a kiadási árak kétszer olyan gyorsan nőnek, így hiába lesz nálunk 580 euró januártól, ha a kiadási oldal duplája lesz, mert így is túl drága nálunk, a bérekhez képest.....

Mindig mihez viszonyítunk, ahhoz, hogy nálunk euró és nőnek a bérek, így is nagy az elvándorlás nyugatra, vajon miért?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Suzywong, 2019.08.04 09:40

szlovákiában hatalmas a munkaerőhiány, mindössze 5% a munkanélküliség, ezért rohamosan emelkednek a bérek ( és ott euróban számolva emelkednek, nem gyengülő forintban, mint magyarországon), így az olcsó munkaerőre építő iparágak folyamatosan leépülnek.

ez maygarországon is így van ,ezért épült le a textilipar vagy az elektronikai összeszerelés.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Archer58, 2019.08.04 09:13

Úgy tűnik, hogy a Budapest-Belgrád vasúthoz a kínaiak nem Szlovákiától vásárolják a vasat. Valószínűleg nagy a távolság, drága a szállítás.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html