A tavalyi, 49,88 milliárd euró után 2014-re az 50 milliárdos határt valamelyest meghaladó árbevételt vár a társaság, amely az előző évinél 6,2 százalékkal kisebb, 5,03 milliárdos működési eredményt mutatott ki.

Az adózás előtti eredmény 5,323, az adózás utáni pedig 4,014 milliárd euró volt. Az 1 millió 575 ezer 480 kiszállított Audival a cég két évvel a tervezett 2015-ös időpont előtt lépte át a másfél millió darabos határt. A bevételarányos profitráta 11-ről 10,1 százalékra csökkent, de így is meghaladta a 8-10 százalékos stratégiai célt.

A németországi eladások 5 százalékkal estek vissza, és éppen meghaladták a negyedmillió darabot, Európa többi államába 482 ezer autót szállítottak ki, ami 4,1 százalékos bővülés. Itt a legnagyobb, 14,9 százalékos növekedést Nagy-Britannia hozta 142 ezer kocsival, míg az olasz piacon 6,1 százalékkal kevesebb, 47 ezer Audi fogyott.

Kína csaknem 492 ezer darabbal 21,2, Japán 28 ezer 735 Audival 20,1, míg az Egyesült Államok 158 ezer autóval 13,5 százalékos növekedést hozott. Az Audi tulajdonában lévő Lamborghini-ből 2127 talált tavaly gazdára a világban, ez 2,1 százalékos emelkedés.

Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke kiemelte: "az Audi ma kedveltebb, mint bármikor valaha", a márka a 2007 óta harmadával zsugorodó, a mélypontot tavaly elérő európai piacon a három nagy prémiummárka közül az egyetlen volt, amely növekedni tudott.

Ezzel Európa az Audi legerősebb piaca és a vállalat a kontinens legerősebb prémiummárkája - tette hozzá. Kiemelte: tavaly tizedével, 3,6 milliárd euróra növelték azt az összeget, amit a márka jövőbeni sikerének fokozásába fektettek.

Axel Strotbek, az Audi AG igazgatóságának pénzügyekért és szervezetért felelős tagja megjegyezte: tavaly is kihívásokkal teli környezetben működött a társaság, amelynek eladásait elsősorban az új A3-as kompakt prémium modellek, valamint a Q-sorozat SUV-autói fokozták.

Az Audi-csoport tavaly 73 ezer 751 munkatársat alkalmazott világszerte, ami 7,2 százalékkal több a 2012-es záróadatnál. Ebből háromezernél is több álláshely Németországban létesült.

Egy müncheni rendezvényen újságírók előtt Rupert Stadler hétfő este beszélt arról, hogy az idei lesz az első év, amikor több autót készítenek a konszern külföldi üzemeiben, mint németországi gyáraiban.

Konkrét adatok említése nélkül hozzátette: tavaly a társaság "komoly ütemet diktált", ennek egyik eredménye, hogy 2016-ra világszerte 14 helyszínen gyártanak majd autókat, a Ducati révén három üzemben pedig motorkerékpárokat.

Közlése szerint 2018-ra éri el a 80 ezres alkalmazotti létszámot a társaság, a kétmilliós gyártási darabszámot pedig 2020-ban teljesítik.

Jelkentősen nőtt az árbevétel a magyar Audinál

Jelentősen növelte árbevételét tavaly a Volkswagen-csoporthoz tartozó Audi AG magyarországi leányvállalata - hangzott el a társaság keddi sajtótájékoztatóján, Ingolstadtban. A 2012-es, 5,282 milliárd után tavaly hat százalékkal magasabb, 5,588 milliárdos árbevételt produkált a vállalat, amely az előző évi 1,038 milliárd után 2013-ban 968 millió eurót fordított fejlesztésre magyarországi telephelyén.

Tavaly az árbevétel kétharmadát a motorgyártás hozta; ezen a területen a soros, négyhengeres benzines és dízelhajtású erőforrásokból készült a legtöbb.
Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke elmondta, a Volkswagen-csoport valamennyi márkájához szállítanak Győrből erőforrásokat, a győri gyár világszerte harminc üzemet szolgál ki.

A járműgyártásra kitérve ismertette, hogy a futószalagokról legördülő darabok többsége a tavaly indított A3 limuzin, amelynek az Egyesült Államok a legnagyobb felvevőpiaca. A szintén 2013 óta gyártott A3 Cabriolet-ből Németországban értékesítik majd a legtöbbet.

A győri gyár anyagellátásáról szólva megjegyezte: naponta mintegy 22 millió euró értékben érkezik be anyag a telephelyre, ennek 53 százaléka vasúton érkezik az üzembe, a szállítási igényeket heti 17 vonatpár elégíti ki.

Az Audi Hungaria Motor Kft.-nél 2013-ban az idén január közepén publikált adatok szerint 1 925 636 darab motort gyártottak, mintegy tízezerrel többet az előző évinél. A Győrben készült járművek száma tavaly 42 851-re nőtt a 2012. évi 33 553-ról. 2013 utolsó napján 10 337 munkatárs dolgozott a győri leányvállalatnál, szemben az egy évvel korábbi 8 663-mal.

A napokban a Genfi Autószalonon volt az Audi TT harmadik generációjának világpremierje, az autó teljes egészében Győrben, az Audi Hungaria új járműgyárában készül majd. Knáb Erzsébet, az ügyvezetés személyügyekért felelős tagja az eseményen elmondta: a profitból a dolgozik 1,7 havi bérüknek megfelelő összeget kapnak nyereségrészesedésként májusi fizetésükkel.

A menedzsment keddi közlése szerint megháromszorozza az idén autógyártását a győri székhelyű Audi Hungaria Motor Kft., a tavalyi 42 ezer 851 után az idén 120 ezernél is több autó készül az üzemben. Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke az MTI érdeklődésére azt közölte a 2013-as eredményeiket bejelentő sajtótájékoztatón az Audi AG bajorországi székhelyén: várhatóan júliusban indul a TT Coupé harmadik generációjának sorozatgyártása; ez a modell a termelés körülbelül tíz százalékát adja majd.