Újabb médiapiaci fúzió az USA-ban

Összekötötte sorsát, s 50-50 százalékos közös vállalkozásba kezdett pénteken a Newsweek hetilap és a Daily Beast internetes portál kiadója.
MTI-Eco, 2010. november 13. szombat, 10:35

Három hónappal azután, hogy 1 dollárért megvásárolta a 77 éves magazint, a 92 éves Hi-Fi-király, Sidney Harman megállapodott az összeolvadásról mindössze a 2 éve alapított Daily Beastet tulajdonló IAC/Interactive elnök-vezérigazgatójával, Barry Dillerrel. Az új kiadóvállalat neve The Newsweek Daily Beast Co. Harman and Barry Diller lesz.

A Newsweek főszerkesztője a Daily Beast egyik alapítója, Tina Brown lett, aki korábban a Vanity Fair and The New Yorker szerkesztőségét vezette. Az új vállalat vezére Stephen Colvin, a Daily Beast korábbi elnöke, az elnök pedig Harman lesz.

A bevételek megosztásának arányáról a tulajdonosok részéről nem hangzott el bejelentés.

Az amerikai médiában az elmúlt években végrehajtott fúziók azt bizonyítják, hogy a netes és a nyomtatott tartalomhordozók együttesen eredményesebbek, mint külön-külön.

Noha a Newsweek olvasótábora és hirdetési bevételei folyamatosan csökkennek, a magazin forgalma sokkal nagyobb, mint a portálé, amellyel most egyesült. Az egyedi látogatók októberben mért számát tekintve egyébként a Newsweek.com a maga 5,4 milliós találatszámával messze maga mögé utasította a 2,9 milliós Daily Beastet. 

A korábbi tulajdonos, a The Washington Post Co., amely 1961 óta birtokolta a Newsweeket, májusban kezdte el árulni a magazint, amely egyedül 2009-ben 30 millió dolláros veszteséget termelt. A hetilap negatívuma az idén legkevesebb 20 millió dollár lesz. A Daily Beast 10 milliós veszteséggel számol 2010-ben. 

HOZZÁSZÓLÁSOK