A Puma árbevétele 7,5 százalékkal, 750,8 millió euróra nőtt a december végéig tartó három hónapban éves összevetésben. A szakértők 739 millió eurós bővülést vártak. A vállalat vesztesége 4,6 millió eurót tett ki ugyanebben az időszakban, aminek egyik fő oka az üzemi költségek emelkedése volt.

A Puma 2014-es teljes árbevétele 2,9 milliárd euró volt, ami 3,3 százalékos éves növekedésnek felel meg. A vállalat 64,1 millió euró adózott nyereséget ért el az előző évi 5,3 millió euró után.

A negyedéves és az éves eredmények is megfelelnek a várakozásainknak, különösen örülünk annak, hogy a cipők értékesítése már a második negyedéve növekszik - idézi a jelentés Bjorn Guldent, a Puma vezérigazgatóját. Hozzátette: a jövőben nagyobb hangsúlyt helyeznek a női fogyasztókra, tavaly Rihanna amerikai popsztárt kérték fel a márka nagykövetének.

A sportszergyártó vállalat sokat költ marketingre és szponzorszerződésekre, egyebek mellett az Arsenal futballcsapatával is kötöttek egyet. A vállalat vissza akarja szerezni a minőségi sportfelszerelések gyártásával szerzett hírnevét, miután a divatcikkek irányába történő elmozdulása nem volt eredményes.

A Puma - amelyben 86 százalékos tulajdonrésze van a Kering francia luxuscikkgyártónak - a világ harmadik sportszergyártója az amerikai Nike és a német adidas mögött, összesen 13 ezer alkalmazottja van szerte a világon.